Hovslagare tilldelas erinran – orsakade hälta på fyra hästar

Två hästägare anmälde en och samma hovslagaren efter att deras hästar drabbats av hälta och smärta efter skoning. Ansvarsnämnden bedömer att hovslagaren agerat felaktigt och tilldelas därför en erinran.
 
Finns inte en chans att pensionärerna kan bidra med något alls bara för att de har läst någon meningslös kurs som releterar till en industri som kräver 5 års utbildning för att bli verksam i. Är syftet med universitetskurser att några få pensionärer ska få aktivitet, hälsa och socialt sammanhang? Om svaret är nej, vilket jag tror att majoriteten av befolkningen skulle svara, så är det oseriöst av universitet. Pensionärföreningar finns redan.

Jag tycker det är strålande. Folk får ett meningsfullt sammanhang, det motverkar ensamhet och man lär sig saker.
 
Skulle man inte kunna legitimera hovslagaryrket? Ge det en viss standard och gör det till en skyddad titel.
Det finns ju numera godkännande via jordbruksverket, som åtminstone ger yrket legitimitet.
Jag vill minnas att hovslagarföreningen jobbat i många år för någon form av skyddad titel/legitimation/godkännande.
Sen är det väl ändå så att även om man har titlar och utbildningar så finns det alltid en och annan som är olämplig i yrket hur man än gör.
 
Det finns ju numera godkännande via jordbruksverket, som åtminstone ger yrket legitimitet.
Jag vill minnas att hovslagarföreningen jobbat i många år för någon form av skyddad titel/legitimation/godkännande.
Sen är det väl ändå så att även om man har titlar och utbildningar så finns det alltid en och annan som är olämplig i yrket hur man än gör.
Ja, med förhoppningen att det skulle minska andelen olämpliga i yrket. Sen kan ju inget bli helt 100.
 

Liknande trådar

Trav Jag har drabbats av stor frustration och känsla av hjälplöshet och sträcker mig nu efter hjälp i alla läger. För att börja från...
Svar
17
· Visningar
2 930
Senast: Corminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp