hovbölder?

Tuvalisan

Trådstartare
Funderar på om min pålla kan ha fått en hovböld, hur länge kan de gå och ha ont av det? Ska man ta ut vetrinär el hovslagare i första hand? har aldrig haft problem med hovbölder innan? Ni med erfarenhet:Hur märkte ni det på era hästar? Tacksam för svar!

Sv: hovbölder?

Hovböld brukar enligt min erfarenhet komma snabbt och medför oftast blockhälta. Jag har tagit ut hovslagare de gånger jag haft det på mina hästar. Man ska inte låta dem gå och ha ont. Jag ringer alltid genast. Hittar hovslagaren ingenting får man övergå till vet.

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: Ajda
·
Hästvård Ja, som rubriken säger - någon som varit med om det? Dvs att en hovböld i sig kan leda till utslag på böjprov? Åkte in på klinik med...
Svar
13
· Visningar
1 041
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 763

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka