Hovbölder

S

samuel

Hej,min häst hade nyligen en liten hovböld på vä fram,några dagar senare blev hon jättehalt hö bak,gick på tå,tog ut hovslagaren som titta men hitta inget förutom att hon hade ont i hela sulan,la på sula men det blev inte bättre.Åkte in till kliniken då dom hitta lite var här och där,hela sulan var inflammerad och mjuk så den höll inte tillbaka sköthoven ordentligt så hon hade förståss jätteont! Röntga också för att utesluta hovbensfraktur,såg inget som tur var!! Nu har hon gips för att minska trycket men det har inte blivit det minsta bättre,på återbesök imorgon så får vi se.Är det ngn som varit med om något liknande?Mvh Maria

Sv: Hovbölder

Nu står hon på Ulltuna,dom har fått tagit bort halva strålen och halva sulan,bölden hade spridit sig under sulan,gör man ingenting så kan det sprida sig till hovbenet och det är inte så bra! Fick åka hem utan häst,snopet! Ska planera en sjukhage mm roligare har man ju haft men tur att det inte var en hovbensfraktur iallafall.

Liknande trådar

Hästvård I början av december förra året visade min häst en mindre hälta på höger fram i endast höger volt på hårt underlag. Inga...
Svar
4
· Visningar
2 305
Senast: Lejd
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 611
Senast: bellala
·
Hundhälsa Det fick vi reda på i dag... För att göra en lång historia någorlunda kort: Engelsk bulldog, närmar sig 9 år, pigg, och har varit fullt...
Svar
9
· Visningar
1 987
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 932
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar