S

Sokrates

Hej!

Min häst har misstänkt hovböld. Har inte haft någon häst med det innan...

När man gör jodopaxomslag, är det på benet eller hoven då?

Sv: hovböld

Hoppas att du kontaktat veterinär och hovslagare.
Om hästen har en hovböld i hoven ska du givetvis lägga jodomslaget där. Att lägga om benet lär ju knappast hjälpa:angel:

Sv: hovböld

En shettlandsponny som finns i ett stall där jag rider, så han hade hövböld. Hovslagaren öppnade bölden och satte ju såklart jodopaxomslaget på hoven, sen tejpade han omkring.. Nu ska de bytas varje dag men inte fuktas.. Ponnyn är 26 år och har haft hovbölden länge.. En av ägarna till en häst i stallet skulle göra något åt det men inget hade gjorts :( Men nu fick dom en riktig hovslagare! :)

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 962
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
765
Senast: Ajda
·
Hästvård Ja, som rubriken säger - någon som varit med om det? Dvs att en hovböld i sig kan leda till utslag på böjprov? Åkte in på klinik med...
Svar
13
· Visningar
1 044
Senast: jemeni
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 543
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24