C

coletessan

Min häst har halltat till och från ett tag, sen för 9 dagar sen hittade dom en hovböld så vi tog ut hovslagaren som öppnade den. hästen gick med bandage i tre dagar sen blev han skodd med sula och nu har han varit ohalt och jag har börjat rida honom igen... men nu till min fråga. där finns fortfarande lite värme kvar i hoven, mycket mindre än innan dom öppnat bölden men där är ändå lite, han haltar inget och han e inte svullen eller något i benen, nu undrar jag va ni skulle göra. Kan de finnas mer som måste öppnas i hoven så de e därför han e varm? eller ska jag bara fortsätta som vanligt med honom och se om värmen försvinner?

tacksam för alla tips
/T

Sv: Hovböld

Ja skulle ringa vet å hovslagare å höra, ibland får man ju nite bort allt å kan behöva öppna igen.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en tvåårig Irish Cob kille som haft en hovböld och var hos veterinär för snart 3 veckor sen där de spräckte hål på bölden...
Svar
4
· Visningar
487
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej på er. Den 30 april behandlades min häst för hålvägg på klinik A. Det öppna såret i hovväggen lämnades öppet och hästen skoddes med...
Svar
7
· Visningar
1 603
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 950
Senast: Missemus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka