Hovböld och strålbensbursa

J

JBL

Hej!

Jag har en unghäst som varit på hältutredning och visade hälta i samma ben som har haft en hovböld på. (som kommit ut genom hovväggen i trakten)

Hålet efter hovbölden upptäcktes samma dag som vi skulle till klinik så jag åkte ändå eftersom jag även ville kolla en gammal skada.

Diagnosen blev efter ul undersökning "inflammation i strålbensbursan".

Nu funderar jag på om bölden kan ha gett detta. Är det någon mer som tror på denna teorin för det känns lite konstigt att en tvååring som bara gått i hagen och skrotat får en inflammation på ett sådant för mig konstigt ställe.

Liknande trådar

Hästvård Ja, som rubriken säger - någon som varit med om det? Dvs att en hovböld i sig kan leda till utslag på böjprov? Åkte in på klinik med...
Svar
13
· Visningar
1 045
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 138
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 534
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 965
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka