Hovböld i trakten eller vad?

pannis

Trådstartare
Det har successivt blivit mer utbredd svullnad. Ingen ömhet, hälta eller feber. Jag tänker att det skulle kunna vara en hovböld för hästen har fram till nyligen gått barfota och det har varit lite stenig. Plus att hovbölder kan te sig märkligt. Men säker är jag ju inte. Pratade med online veterinär innan men hon var mer inne på autoimmun sjukdom eller nån bakterie. Jag ska ta kontakt med en riktig veterinär imorgon men är lite nyfiken på vad ni andra tror eller har för erfarenheter?
32559

Det har successivt blivit mer utbredd svullnad. Ingen ömhet, hälta eller feber. Jag tänker att det skulle kunna vara en hovböld för hästen har fram till nyligen gått barfota och det har varit lite stenig. Plus att hovbölder kan te sig märkligt. Men säker är jag ju inte. Pratade med online veterinär innan men hon var mer inne på autoimmun sjukdom eller nån bakterie. Jag ska ta kontakt med en riktig veterinär imorgon men är lite nyfiken på vad ni andra tror eller har för erfarenheter?Visa bifogad fil 32559
Lite svår bild, så såvida jag tolkar det rätt att den är rätt bra svullen just runt ballarna..
Det beteendet med så mycket svullnad så högt har jag aldrig sett på en hovböld, men nu har jag i och för sig inte sett så många bölder men det känns som något annat.
Spontant hade jag letat efter märken som skulle kunna vara sticksår eller eventuellt märken efter ormbett. Men det är bara gissningar.
Se till att veterinären kollar så snart det går!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 021
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 328
Senast: Castellini
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 775
Senast: Jamtland
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka