T

Trickelina

Hej!
jag undrar vad man kan smörja in hovarna med så att dem blir åter fuktade?
jag är tack sam för alla svar:)
 
Sv: Hovar

Prova olivolja.
Annars finns det boots i filtmaterial som man blöter och låter hästen ha på i boxen över natten. Vet ej var de finns att köpa men kolla på ex solvallas hemsida.
 
Sv: Hovar

hovfett är bra! finns att köpa på ex. Hööks.

/Pontiac
 
Sv: Hovar

Inget fett på hovar, det bara torkar ut i längden. Massera istället KRONRANDEN. För då ökar du blodcirkulationen i kronvulsten.
 
Sv: Hovar

just så har jag oxå fått lära mig.:bow: :bow: att fett fördärvar mer än vad det gör nytta.
och/eller att ställa hästen i spolspilta (alt. hink med vatten om spolspilta saknas.)
 
Sv: Hovar

Absolut inget fett eller annat på hovarna. Däremot vill jag slå ett slag för filttofflor så man tillför vatten och som föregående talare, lite massage, möjligtvis med corncrusine...
 
Sv: Hovar

Jag har en hovcreme med Aloe Vera-Super!! Har provat dt mesta men det här funkar verkligen!:bow:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 099
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej på er. Den 30 april behandlades min häst för hålvägg på klinik A. Det öppna såret i hovväggen lämnades öppet och hästen skoddes med...
Svar
7
· Visningar
1 561
Hästvård Hej! Jag har en tvåårig Irish Cob kille som haft en hovböld och var hos veterinär för snart 3 veckor sen där de spräckte hål på bölden...
Svar
4
· Visningar
452
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 939
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp