Hovar igen

rubytoo

Trådstartare
Efter en hel del fram och tillbaka så stannade hästen hos mig som det blev en livlig disk om i denna tråd: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1139384

Nu är den igång och självklart behandlad på alla vis.

Här är nya bilder på hoven.

dbdbbae2.jpg

822460d5.jpg

4701824a.jpg

009c7341.jpg

6fa6bfe8.jpg

Att jämföra:

A120220721.jpg

A120220724.jpg

A120222027.jpg

A120222017.jpg

Konstruktiv kritik tack!

Sv: Hovar igen

Bättre blev det ju i alla fall men jag förstår inte varför du inte lägger större vikt vid att åtgärda det problemet hästen uppvisar högt på h.b. i stället för att se dig blind på själva hovarnas belstning som avslöjar så tydligt var grundproblemet sitter.

Hästen är behandlad högt självklart. Dock så är det vänster bak som den har problem med.

Den har inga som helst ridproblem för tillfället. Är rak och mjuk och är så även muskulärt när vi masserar den.

Dock så är den fortfarande sned i v.bakhov även om det kanske går åt rätt håll

Det brukar vara fel i högra sidan av SI-leden som visar sig i v b.

Om ditt ena ben är "längre"- vilket ben får du ont i?

Enligt vet så är det vänster sida. Nu visar den dock inga symptom av si leden vilket är bra.

Absolut har den ont i vänster sida, men själva grundproblemet finns på motsvarande sida. Det onda i vänster kommer sig av en överbelastning, kompensation för att avlasta grundproblemet.

Jämförbart med när man stirrar sig blind på en kotledsinflammation i fram som aldrig vill ge med sig, nä för att det endast är ett symptom på att grundorsaken finns någon annanstans.

Är ganska säker på att hästen inte har ont någonstans och har så inte haft sedan den kom till mig i vart fall

Så du förlorade målet:crazy:
Om man tittar på bilden på korset så lutar även ryggraden o då är det inte muskulärt.

Den ser inte ut att ha ngn muskelförtvning, utan högersidan är ngt högre- sned fortfarande.

Är den helt hundra nu o tävlar?
Grattis:laugh:

Så du förlorade målet:crazy:
Om man tittar på bilden på korset så lutar även ryggraden o då är det inte muskulärt.

Den ser inte ut att ha ngn muskelförtvning, utan högersidan är ngt högre- sned fortfarande.

Är den helt hundra nu o tävlar?
Grattis:laugh:

Nope jag förlorade inte :D

Och nej ryggraden lutar def inte. Den är helt grön på ryggröntgen tom att den ser extremt fin ut. Den är även röntgad i bäcken och inga förändringar finns eller snedheter i skelettet. Den är även UL i bäckenet med tanke på si-leden och där finns inga förändringar heller. Ryggen är sas helt ua veterinärt. den är även röntgad knä, has, kota, falanger runt om ua, dock några små förändringar som är inom normalgränser.

Hästen har varit helt frisk hos mig sedan jag köpte den och ja den är fullt igång just nu och den är även tävlad med bra resultat :D

Orsaken till att jag hävde köpet är just att de undanhållit info om hästen som gjort att jag inte köpt den om jag vetat om det.

Det är en jättefin häst annars hade jag inte köpte den från början

http://i77.photobucket.com/albums/j55/olgaklara/AIMG_3837.jpg

Är ganska säker på att hästen inte har ont någonstans och har så inte haft sedan den kom till mig i vart fall

Så bra då,, vad är då meningen med att du startade denna tråd??

Det enda som framkommit är att du verkar ha svårt att ta konstruktiv kretik.

Stackars häst..:(

Tillägger eftersom det inte framkom i mitt första inlägg!

Jag vill alltså höra om det finns någon skillnad i hoven om det är på väg åt rätt håll.

Tillägger eftersom det inte framkom i mitt första inlägg!

Jag vill alltså höra om det finns någon skillnad i hoven om det är på väg åt rätt håll.

Så konstruktiv kretik som framgick i första inlägget att du sökte är inte aktuellt längre???

Tror man bör lämna denna tråd omgående om man vill ha torrt på föttern.:crazy:

Så konstruktiv kretik som framgick i första inlägget att du sökte är inte aktuellt längre???

Tror man bör lämna denna tråd omgående om man vill ha torrt på föttern.:crazy:

Kritik!

Och jag vill veta varför det skulle vara synd om hästen?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 654
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
716
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 543
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka