Hotelltips Stockholm

Pancakes

Trådstartare
Ska på spelning i Stockholm relativt snart och behöver boka boende. Spelningen är på tele2 arena så nånstans som är lätt att ta sig till med kollektivtrafik. Det behöver inte vara något fancy, men ok skick och gärna med frukost. Samtidigt får det gärna inte vara för dyrt, pengarna ska räcka till mer i sommar ;) vi är fem personer.

Jag gillar Scandic Sjöfartshotellet vid Slussen. Det ligger precis vid t-banan, med gröna linjen är ni sedan på gångavstånd till arenan på bara tre stationer.

Scandic brukar vara prisvärt och ha bra service, gillar Sjöfartshotellet pga läget och rummen i sjömansstil.

Vi bodde på Scandic Grand Central för ett par år sedan, och som namnet antyder är det nära kollektivtrafiken ;) Är kär i hotellet (okej, frukosten iaf, den är outstanding :love: )

Scandic är ju aldrig dumt =)

Jag är lite osäker på ekonomin hos några av medresenärerna, någon som har tips på ett ännu billigare alternativ jag skulle kunna ge också?

Billigt (med korresponderande standard förstås) är det t ex på Gustaf af Klint, en hotell-/vandrarhemsbåt som ligger precis vid Slussen. Backpackerställe som har hotelliknande rum såväl som mer spartanska flerbäddsrum, har bott där (och på Sjöfartshotellet) många gånger. Suveränt läge men enkelt. Med fem personer i ett sexbädds vandrarhemsrum kommer man ner till typ 270 kr/pers.

Vi bodde på Bistro och Bo som ligger i Tele2 arena. Betalade 790 för 2 personer men då tillkom frukostavgiften. Litet och mysigt hotell var det, väldigt fräscht men frukosten hade kunnat varit bättre för det priset.
Jag brukar söka hotell genom Booking.com där de listar billiga hotell i närheten av det man söker.

Ett tips är STF Fridhemsplan. Där går det att bo med hotellstandard d.v.s. lakan och handduk och städ ingår, enkelrum kostar från 650 kronor och frukost kan man köpa till för 70 kronor tror jag det är. Kan ni tänka er att dela så har de dubbelrum för 950 kronor. Tunnelbana går därifrån dock kanske ni får byta på centralen det är ett par hållplatser vet inte för jag har inte så bra koll linjerna i tunnelbanan i Stockholm.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 136
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
851
Senast: MissFideli
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 751
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 108
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar