Hotar under longering..

Sv: Hotar under longering..

Det beror på hur man går tillväga. Få anväder heller sitt kroppsspråk under tömkörning så som under löslongering.

Själv förstår jag inte riktigt jämörelsen, tömkörning sker ju inte på volt - mer än någon annan träning.

Många använder tömkörning istället för den klassiska longeringen med inspänningar och dyl.. Jag är en av dom, jag i mitten hästen på volt runt mig. Antagligen kommer jämförelsen därifrån.

golden_tinka skrev:
Många använder tömkörning istället för den klassiska longeringen med inspänningar och dyl.. Jag är en av dom, jag i mitten hästen på volt runt mig. Antagligen kommer jämförelsen därifrån.
Just så. Glömde i annat inlägg påpeka att tränaren drev mot bogen väldigt tydligt för att hästen inte skulle komma in mot mitten. Alltså - bort med bogen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Varning för långt inlägg, läs gärna allt innan svar. Lite bakgrund om mig som kanske gör det lättare för er att hjälpa mig och kunna ge...
Svar
8
· Visningar
1 829
Senast: Verdandi
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 762
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 198
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 072
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama