golden_tinka
Trådstartare
Har efter flera års uppehåll börjat träna lite nh igen med ena stoet, När hon var tre gick vi en grund kurs ihop som bland annat inkluderade 7 games, mm.
hon lärde sig detta väldigt snabbt och var super duktig.
Har efter det mest använt mig av nh i vardagshanteringen..
igår tog jag ut henne i paddoken för att göra några av lekarna, vilket hon tyckte var jätte kul, förutom när det gällde "cirkel leken" det började ganska bra hon ville inte skritta, men travade ganska lugnt, sen såg man hur hon blev surare och surare och med detta ökade hon traven, och började gå mot mig, samtidigt som hon gav ett intryck av att hota mig!
Bad jag om galopp, blev det värre!
Så fort jag bad henne att stanna, var hon lika glad och positiv som vanligt!
Hon surar eller hotar ALLDRIG annars.
vad skall man göra, börja om från börja? grunden sitter ju där..
hon har väldigt omusklad rygg, och tycker traven och galoppen är jobbig på volt, kan det ha med det hela att göra?
hon lärde sig detta väldigt snabbt och var super duktig.
Har efter det mest använt mig av nh i vardagshanteringen..
igår tog jag ut henne i paddoken för att göra några av lekarna, vilket hon tyckte var jätte kul, förutom när det gällde "cirkel leken" det började ganska bra hon ville inte skritta, men travade ganska lugnt, sen såg man hur hon blev surare och surare och med detta ökade hon traven, och började gå mot mig, samtidigt som hon gav ett intryck av att hota mig!
Bad jag om galopp, blev det värre!
Så fort jag bad henne att stanna, var hon lika glad och positiv som vanligt!
Hon surar eller hotar ALLDRIG annars.
vad skall man göra, börja om från börja? grunden sitter ju där..
hon har väldigt omusklad rygg, och tycker traven och galoppen är jobbig på volt, kan det ha med det hela att göra?