Skillnaden mellan mig och denna mannen är att jag inte går runt och skjuter sönder folks dörrar med en spikpistol och skriker okvädningsord genom brevinkastet bara för att personen inte vill umgås med mig längre. Så redan där kan man sluta dra paralleller och säga "tänk om det är du nästa gång!". Får nog säga att om jag mot alla tänkbara odds skulle börja bete mig på det sättet, då har jag nog banne mig förtjänat att få mitt ansikte uppklistrat i en sluten grupp på facebook. Framförallt för att personen jag nog skulle vilja döda inte ska hamna på sjukhuset, eller 2 meter ned i marken.
Jag vet inte om du medvetet läser mina inlägg slarvigt, men detta handlar inte om att skapa någon slags lynchmobb där bilder, namn, adresser osv sprids okontrollerat på nätet och folk uppmanas att ta lagen i egna händer och annat trams. Detta handlar om att i en, förhoppningsvis, sluten grupp, lägga upp en bild, utan vare sig namn eller andra uppgifter som visar vem mannen är, för att folk i området ska vara medvetna om att denna personen -kan- utgöra en väldigt verklig fara för en av de boende i området. Man ska inte uppmana folk att konfrontera mannen, man ska inte uppmana folk att göra något annat än att kontakta polisen om man ser denna mannen och man tycker att han beter sig märkligt, det är det enda man ska göra.
Som jag skrev innan så är det en viss skillnad mellan att bara banka lite på dörren och ropa lite, och att verkligen ge sig på dörren med ett tillhygge. När det går från att vara mycket snack (rop) och liten verkstad, till att vara mycket verkstad (fysisk åverkan på offrets egendom), då är det dags att dra öronen åt sig. Om han är benägen att ge sig på hennes dörr med spikpistol så lär det garanterat inte vara den enda gången i deras relation som han varit våldsam, och inte den sista heller. Förhoppningsvis får han ett besöksförbud inom en snar framtid, och det verkar som att styrelsen redan har gjort en insats genom att skapa en sms-grupp ifall något händer, så det går åt rätt håll.