Hostmedecin?

_bed_of_roses_

Trådstartare
Min tjej här hemma är lite över 6 månader nu och har varit sjuk nu i två dar, Hon hostar väldigt mycket och nu undrar jag om man kan använda hostmedecin till henne?

Fick i dag en förpakning Bromhexin för hosta med segt slem, Men när jag kollade på förpakningen så stog det barn 1-5år 2,5 ml men som sakt har inte get henne något av det för det står inte att man kan ge en 6 mån bebis och undrar nu om något av er vet om det är ok att ge henne eller om det är farligt.

Sv: Hostmedecin?

Frågade nyligen bvc här om just hostmedicin till våran snart 2-åriga dotter. Fick svaret att det finns hostmedicin till barn, men ingen som var särskilt bra utan hon rekommenderade istället att man gav något ljummet att dricka, typ te nån gång ibland. (Då kanske rött te, som inte innehåller tein? Eller kanske örtte, typ kamomill.)
Då din dotter är ännu yngre än min, så skulle jag nog inte ge hostmedicin.

Nej du ska inte använda hostmedicin på eget bevåg tycker jag, hostar hon så mycket att det besvärar så ring BVC och få en tid hos en läkare som får kolla henne.

Jag har gett sonen hostmedicin när han var 9-10 månader. Jag ringde BVC och frågade om det fanns något slemlösande att ge och de sa att jag skulle ge en viss hostmedicin. På apoteket rekommenderade de en annan som fungerade lika bra, TeraCough (eller nåt sånt). Det står att den är från ett år men eftersom BVC gett rådet att ge hostmedicinen så gav vi ändå. Det var väl inte så mycket som kom ner i halsen å andra sidan.

Tycker som Calazirya att du ska höra med BVC innan du ger något.

Finns inga receptfria hostmediciner som hjälper enligt min bvc. Hostar hon så mkt åk till barnakuten, hon är så liten så det kan ju vara RS!

Tilde fick inhalera koksalt + syre mot sin hosta å förkylning.

Jo jag satt och läste här på internet om RS viruset.

Skall ringa och höra med dom för nu under eftermiddagen har hon börjat rossla när hon andas.

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 662
Senast: Fraegd
·
Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 473
Senast: Treo
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 518
Senast: hastflicka
·
Gravid - 1år Erfarenhet? Symptom? Vad hjälpte? Jag har en liten grabb på fem månader som nu varit sjuk /förkyld nästan konstant i tre månader...
Svar
12
· Visningar
1 250
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Avstå jobbresor
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur