R
reykurboy
Har en pålle som haft hosta ca 1½ månad nu, var ner till ATG-kliniken för tre veckor sedan där konstaterades slem i hals och lite i lungorna. Fick lite kortison samt ventopulmin och slemlösande som han tog tills i fredags, då var han helt bra. Bukandades ingenting och hostade ett par gånger i början på galoppen, det var allt.
Idag när jag kom till stallet hostade han igen på väg in från hagen och bukandades lite, ingen feber hade han och var pigg och glad som vanligt. När jag var ute med honom hostade han ingenting och hade slutat bukandas när vi kom tillbaka till stallet.
Nu till frågan, vad skulle ni göra??
Jag tänkte ringa kliniken imorgon och be om en omgång slemlösande till....
Ni som haft hosthästar... Har det tagit lång tid innan de blivit bra eller har de fått stå på medicin länge??
Hoppas på lite svar!
Idag när jag kom till stallet hostade han igen på väg in från hagen och bukandades lite, ingen feber hade han och var pigg och glad som vanligt. När jag var ute med honom hostade han ingenting och hade slutat bukandas när vi kom tillbaka till stallet.
Nu till frågan, vad skulle ni göra??
Jag tänkte ringa kliniken imorgon och be om en omgång slemlösande till....
Ni som haft hosthästar... Har det tagit lång tid innan de blivit bra eller har de fått stå på medicin länge??
Hoppas på lite svar!