Du var nyss hos bm på kontroll eller? Jag är ju extremt havandeskapsförgiftning nojig nu men
Var där förra veckan, blodtrycket då 120/75 så helt normalt. Nästa besök på onsdag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du var nyss hos bm på kontroll eller? Jag är ju extremt havandeskapsförgiftning nojig nu men
Var där förra veckan, blodtrycket då 120/75 så helt normalt. Nästa besök på onsdag.
Okej vad bra. Det enda jag märkte av själv var ju svullnaden. Men skönt att det varit bra, man kan ju så klart bli svullen ändå
Jag får stanna kvar på sjukhuset igen, svinhögt blodtryck på dagens kontroll plus en huvudvärk som kom väldigt fort.
Åh va drygt det lät, svullnar endel jag med men stödstrumpor hjälper. Vet inte vad man ska göra åt händerna dock?Gaaaahh jag är så brutalt svullen om händer och fötter Skulle behöva sitta med allt i högläge typ men det funkar inte riktigt när jag ska jobba samtidigt. Så obehagligt när fingrarna funkar sämre och jag måste spänna ut skor/tofflor för att fötterna inte får plats. Och ja, jag har stödstrumpor...
Nej va trist! Bra Att du är på sjukhuset så de får hålla koll!Jag får stanna kvar på sjukhuset igen, svinhögt blodtryck på dagens kontroll plus en huvudvärk som kom väldigt fort.
Åh va drygt det lät, svullnar endel jag med men stödstrumpor hjälper. Vet inte vad man ska göra åt händerna dock?
Vad skönt ändå att dom har koll på dig/er!Jag får stanna kvar på sjukhuset igen, svinhögt blodtryck på dagens kontroll plus en huvudvärk som kom väldigt fort.
Jag fick karpaltunnel på båda händerna med båda barnen. Går att få hjälp med skenor till handlederna för både natt och dag genom typ arbetsterapeut på vårdcentral. Jag fick skenor och även stödhandskar som hjälpte.Det skulle säkert vara ännu sämre utan stödstrumpor! För händerna försöker jag hålla dem högt när det går, röra mycket på fingrarna och göra lite olika aktiveringsövningar. Skölja i kallt vatten är rätt skönt också!
Jag fick karpaltunnel på båda händerna med båda barnen. Går att få hjälp med skenor till handlederna för både natt och dag genom typ arbetsterapeut på vårdcentral. Jag fick skenor och även stödhandskar som hjälpte.
Hoppas att allt är okej med dig/er!Jag får stanna kvar på sjukhuset igen, svinhögt blodtryck på dagens kontroll plus en huvudvärk som kom väldigt fort.
Vad jobbigt! När har du nästa uppföljning nu? Hoppas den blir vettigare så bebisen kan fortsätta vara kvar därinne.@zassoo @lilleknodd2
Kom hem igår igen. Men inte lika nöjd med min sjukhusvistelse denna gången. Var ju där för att ställa om medicindosen och få ordning på blodtrycket igen som hade stigit. Dom hade det superstressigt där den här gången och jag var rätt nedprioriterad(förståerligt, jag är ju inte så dålig) så glömdes av och det blev en del förskjutna medicintider, knappt några blodtryckskollar osv. Igår fick jag nog och ville hem, kände att jag nog skötte mig bättre själv i det läget.
Dock träffade vi då en knasig läkare innan vi skulle åka hem som ville SÄNKA min medicindos blir ju väldigt konstigt att sänka den när jag kommit in för att blodtrycket är för högt på den dosen. Jag med stöd av en bm sa i mot så han gick till slut med på att jag skulle behålla samma dos som när jag kom.
Så hur mitt blodtryck ska bli bättre vet jag inte. Känns som hela sjukhusvistelse var heeeelt i onödan och bara rörde till allt och gav mig sömnbrist och magkatarr, för här står jag ju nu ändå med samma dos som jag ju får högt tryck av.
Vad jobbigt! När har du nästa uppföljning nu? Hoppas den blir vettigare så bebisen kan fortsätta vara kvar därinne.
Vilken vecka är du i nu?