Höstföräldrar 2019

Gaaaahh jag är så brutalt svullen om händer och fötter :( Skulle behöva sitta med allt i högläge typ men det funkar inte riktigt när jag ska jobba samtidigt. Så obehagligt när fingrarna funkar sämre och jag måste spänna ut skor/tofflor för att fötterna inte får plats. Och ja, jag har stödstrumpor...
Åh va drygt det lät, svullnar endel jag med men stödstrumpor hjälper. Vet inte vad man ska göra åt händerna dock?

Åh va drygt det lät, svullnar endel jag med men stödstrumpor hjälper. Vet inte vad man ska göra åt händerna dock?

Det skulle säkert vara ännu sämre utan stödstrumpor! :cautious: För händerna försöker jag hålla dem högt när det går, röra mycket på fingrarna och göra lite olika aktiveringsövningar. Skölja i kallt vatten är rätt skönt också!

Det skulle säkert vara ännu sämre utan stödstrumpor! :cautious: För händerna försöker jag hålla dem högt när det går, röra mycket på fingrarna och göra lite olika aktiveringsövningar. Skölja i kallt vatten är rätt skönt också!
Jag fick karpaltunnel på båda händerna med båda barnen. Går att få hjälp med skenor till handlederna för både natt och dag genom typ arbetsterapeut på vårdcentral. Jag fick skenor och även stödhandskar som hjälpte.

Jag fick karpaltunnel på båda händerna med båda barnen. Går att få hjälp med skenor till handlederna för både natt och dag genom typ arbetsterapeut på vårdcentral. Jag fick skenor och även stödhandskar som hjälpte.

Mm, det har min BM tipsat om också. Får se hur det utvecklar sig, just nu funkar det ändå hyfsat.

@zassoo @lilleknodd2
Kom hem igår igen. Men inte lika nöjd med min sjukhusvistelse denna gången. Var ju där för att ställa om medicindosen och få ordning på blodtrycket igen som hade stigit. Dom hade det superstressigt där den här gången och jag var rätt nedprioriterad(förståerligt, jag är ju inte så dålig) så glömdes av och det blev en del förskjutna medicintider, knappt några blodtryckskollar osv. Igår fick jag nog och ville hem, kände att jag nog skötte mig bättre själv i det läget.
Dock träffade vi då en knasig läkare innan vi skulle åka hem som ville SÄNKA min medicindos 🤔 blir ju väldigt konstigt att sänka den när jag kommit in för att blodtrycket är för högt på den dosen. Jag med stöd av en bm sa i mot så han gick till slut med på att jag skulle behålla samma dos som när jag kom.🙄
Så hur mitt blodtryck ska bli bättre vet jag inte. Känns som hela sjukhusvistelse var heeeelt i onödan och bara rörde till allt och gav mig sömnbrist och magkatarr, för här står jag ju nu ändå med samma dos som jag ju får högt tryck av.

@zassoo @lilleknodd2
Kom hem igår igen. Men inte lika nöjd med min sjukhusvistelse denna gången. Var ju där för att ställa om medicindosen och få ordning på blodtrycket igen som hade stigit. Dom hade det superstressigt där den här gången och jag var rätt nedprioriterad(förståerligt, jag är ju inte så dålig) så glömdes av och det blev en del förskjutna medicintider, knappt några blodtryckskollar osv. Igår fick jag nog och ville hem, kände att jag nog skötte mig bättre själv i det läget.
Dock träffade vi då en knasig läkare innan vi skulle åka hem som ville SÄNKA min medicindos 🤔 blir ju väldigt konstigt att sänka den när jag kommit in för att blodtrycket är för högt på den dosen. Jag med stöd av en bm sa i mot så han gick till slut med på att jag skulle behålla samma dos som när jag kom.🙄
Så hur mitt blodtryck ska bli bättre vet jag inte. Känns som hela sjukhusvistelse var heeeelt i onödan och bara rörde till allt och gav mig sömnbrist och magkatarr, för här står jag ju nu ändå med samma dos som jag ju får högt tryck av.
Vad jobbigt! När har du nästa uppföljning nu? Hoppas den blir vettigare så bebisen kan fortsätta vara kvar därinne.
Vilken vecka är du i nu?

Vad jobbigt! När har du nästa uppföljning nu? Hoppas den blir vettigare så bebisen kan fortsätta vara kvar därinne.
Vilken vecka är du i nu?

I morgon ska vi in på blodtryckskontroll igen. Kommer bli så less om jag blir inlagd igen för att trycket fortfarande är för högt eftersom läkaren inte ändrade på något 😣
Det är 32+1 idag och allt är i alla fall toppenbra med den lilla 😍

Vecka 36 här nu. Det börjar bli jobbigt. Har någon slags svåridentifierad ångest över att behöva jobba tre veckor till, samtidigt som tiden förmodligen går fortare när jag har saker att göra. Tror lite det hänger samman med stressen över att orka med pendling och att hålla energin uppe en hel dag när jag inte sover så bra och inte kan vila under dagen.

Bebisen är i alla fall bra på att ge sig till känna, det är väldigt mycket buff och bök :love: Igår fick jag dock rejäla sparkar mot revbenen, det var verkligen inte skönt :p Bäckenet känns något mer stabilt nu när bebis är fixerad, men istället ilar det mellan benen titt som tätt och trycker mot blåsan så att jag knappt kan gå.

Bebiskläder är i alla fall tvättade! Några fler inköp ska fixas och väskan ska packas, det börjar väl bli hög tid för det.

Jag byter vecka till 38 imorgon, vilket innebär att bebis blir fullgången. Plötsligt känns allt mycket tyngre och jobbigare. Jag ska ringa jobbet imorgon och meddela att jag troligen inte kommer kunna bilpendla till arbetsplatsen mer from nu, men kan jobba lite hemifrån...

Jag gick in i vecka 39 igår, så 38+1 idag.
Här hemma väntar vi mest. Passar på att mysa med storasyster så gott det går, vilar så gott det går och småpysslar med saker som ska fixad här hemma.

Snart kommer han vara här :love: hade jag aldrig anat i början av året när vi plussade igen!

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
7
· Visningar
412
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: Bufera
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
975
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Man blir ju galen när man googlar, som gravid får man ju inte göra typ något alls…. Googlar man på jacuzzi så står det att man ska...
Svar
9
· Visningar
1 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka