lillamyggan

Trådstartare
Jag vill bara höra era erfarenheter av hosthästar. Jag vet allt det där med bra stallmiljö, utevistelse, bra hö mm mm.

Jag undrar om någon har något annat tips?

Sv: Hosta

bäst resultat har här varit med ett bra hösilage, ev. kraftfoder ska vattnas innan fodring och lösdrift med luftig ligghall.

kommer ihåg att jag hade en ponny när jag var liten som hade lite allergi hosta under sommaren och henne gav vi acetysetin (kan inte stavningen riktigt) det är slemlösande för människor som man lägger i vatten (brustabletter) och så gav vi det i fodret och hon blev mycket bättre! men du kanske ska rådfråga veterinär innan du gör något sånt på din häst, kanske inte är bra... fungerade för henne. :D
har inte haft några biverkningar.

kommer ihåg att jag hade en ponny när jag var liten som hade lite allergi hosta under sommaren och henne gav vi acetysetin (kan inte stavningen riktigt) det är slemlösande för människor som man lägger i vatten (brustabletter)

Det finns för häst också, men då heter det Fabrol.

Immer

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
451
Senast: Mearas
·
Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 025
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 428
Senast: Efwa
·
Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
389
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka