I

ingenalls

Det började med att min häst blev snorig(väldigt gult snor) och fick hög feber och liiite hosta. Sedan gick hennes förkylning bort, men inte hostan! Och hostan har inte blivit bättre utan hon hostar mer nu än innan. 2 andra hästar i stallet har också blivit sjuka, den ena har bara liiite hosta och är bara puttelite snorig men den tredje är snorig och mycket hosta och feber.

Min häst har nu varit sjuk i 11 dagar, men har nu bara hosta kvar men som jag skrev så har hon fått mer hosta än innan.

Vad tycker ni, ska vi ta ut veterinär? Eller vänta tills det går bort? Kommer det gå bort? Eller kommer det bara gå runt om vi inte ger dem något? Finns det något man kan ge mot hosta/förkylning som det inte är karens på?
 
Sv: Hosta??

Jag trodde min häst var sjuk, eller han var sjuk ungefär som din. Sen fick han ihållande hosta men det trodde jag skulle gå över. Tillslut fick jag ta ut vet och då hade han fått bronkit som utvecklades till kvickdrag. Så var försiktigt, ta ut vet är mitt råd!
 
Sv: Hosta??

Oj då! Aa ska nog ta ut veterinären i morogn.. Eller vi åker nog dit asså.
 

Liknande trådar

Hästvård Hästen var lite snorig i fredags, såg sista snoret i lördags kväll. Vitt och inte speciellt tjockt. Ingen feber, inga svullnader, ingen...
Svar
1
· Visningar
594
Senast: iNHALE
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Murray
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 270
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Jag har hostat i 4 månader, hostat blod i omgångar men det är antagligen för att jag fått små sår i halsen av allt hostande. Men sen en...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 303
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp