L

Lou

Min häst har hostat två dagar i rad nu när jag har travat (brukar hon inte göra i vanliga fall) och idag var hon även lite lite snorig (gult) torkade bort det och tittade till henne efter ca tre timmar och då var hon torr näsan. Tog även tempen på henne i morse 37,7 så det var ju ingen fara.
Så läser man i alla sina sjukdomsböcker om alla farliga förkylningar som hästarna kan få... hästinfluensa, kvarka m m. Det står liksom inget om vanliga lindriga förkylningar som vi människor har ibland. Hon är ju pigg och har god aptit.
Så jag undrar ( dum fråga kanske) kan hästar ha små förkylningar som vi? Då det oftast går över om man vilar och äter lite vitlök:)
Vill avvakta lite med att ringa vet, eftersom hon inte har någon feber.

ja hästar kan liksom vi människor få små förkylningar. Dessa brukar inte vara något allvarligt utan gå över efter några dagar. men du kan ju ha lite koll på henne och inte rida henne för hårt de närmaste dagarna utan ta det lite lugnare än vanligt

Okej tack för svaren.. hon ska få vila ett par dagar så får vi se. Tar febern varje dag. Jag bor som tur var inte i närheten av Skara. Men tack för tipset!

Min häst är exakt likadan!!

Vad har du gjort och hur har det gått?
Har hästen blivit frisk? Har du kontaktat vet.?

Berätta?

Liknande trådar

Hästvård Hästen var lite snorig i fredags, såg sista snoret i lördags kväll. Vitt och inte speciellt tjockt. Ingen feber, inga svullnader, ingen...
Svar
1
· Visningar
599
Senast: iNHALE
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 824
Tävling Var går gränsen? Vi började tempa hästarna för ca 1,5 vecka sen när vi hörde talas om utbrott av EHV-1. Vi har 6 hästar som går...
Svar
1
· Visningar
1 354
Senast: Marty
·
Hästvård Efter att vi nyligen haft en häst med lite feber (förhöjd temp) hos oss så är jag nyfiken på hur rutinerna ser ut i andra stall. Främst...
Svar
3
· Visningar
910
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka