L
Lou
Min häst har hostat två dagar i rad nu när jag har travat (brukar hon inte göra i vanliga fall) och idag var hon även lite lite snorig (gult) torkade bort det och tittade till henne efter ca tre timmar och då var hon torr näsan. Tog även tempen på henne i morse 37,7 så det var ju ingen fara.
Så läser man i alla sina sjukdomsböcker om alla farliga förkylningar som hästarna kan få... hästinfluensa, kvarka m m. Det står liksom inget om vanliga lindriga förkylningar som vi människor har ibland. Hon är ju pigg och har god aptit.
Så jag undrar ( dum fråga kanske) kan hästar ha små förkylningar som vi? Då det oftast går över om man vilar och äter lite vitlök
Vill avvakta lite med att ringa vet, eftersom hon inte har någon feber.
Så läser man i alla sina sjukdomsböcker om alla farliga förkylningar som hästarna kan få... hästinfluensa, kvarka m m. Det står liksom inget om vanliga lindriga förkylningar som vi människor har ibland. Hon är ju pigg och har god aptit.
Så jag undrar ( dum fråga kanske) kan hästar ha små förkylningar som vi? Då det oftast går över om man vilar och äter lite vitlök
Vill avvakta lite med att ringa vet, eftersom hon inte har någon feber.