Hosta, tacksam för svar!

P

Prisse97

I dag hade min häst en bevsärlig hosta, jag red ca 45 min och han hostade nog till en 10 - 15 gånger. Det var liksom inte slemmigt utan mer torrhosta, undra om det kan vara att det är så torrt ute som det är nu. De andra hästarna har också hostat till ngn gång ibland. Min häst brukar inte hosta men igår på träningen hostade han en gång. Hostningen i dag började redan när jag skulle ta in honom från hagen. För övrigt var han pigg och glad som vanligt och febern har jag tagit, helt normal, det som kommer från näsan är klart och lättflytande. Skulle ha tävlat dressyr med honom i morgon men jag känner inte alls för det nu, blir bara besvärligt för både honom och mig och klara ut ett dressyrprogram om han ska hosta. Men rida tänker jag göra en lign tur i skogen för jag tror det är bra att röra på dom, ngn som har liknande erfarenheter och hur skulle ni ha gjort i min situation, tacksam för svar!!!!!!!!!!:confused: :cry: :crazy:
 
Sv: Hosta, tacksam för svar!

Nu när det är så torrt ute så dammar det i hagarna och ofta så står hästarna och sparkar upp sand på sig själva för att hålla djuren borta .

Mina hästar har också börjat hosta nu men det är ingen förkylning angående ridmässigt om pålle inte hostar massor så han verkar lida av det skulle jag åkt och tävlat om jag är säker på att det är dammet i hagarna och ingen förkylning i antågande ..

Miaa
 
Sv: Hosta, tacksam för svar!

min gamla tant har reagerat kraftigt i år, troligtvis på pollen, och nu börjar ju ängarna blomma också (vilket i alla fall hon reagerar på) och på henne har det utlöst bronkit :( .
Så var noga med om det fortsätter nån dag till, ta ut veterinär för att kolla så att det inte är nått allvarligt!
 
Sv: Hosta, tacksam för svar!

Igår när jag var ute i stallet så hostade han bara till ett par gånger. Dom sprang som galningar i hagen och han frustade sådär upphetsat, jag satt i hagen en stund efter att de lugnat ner sig och hostade han inte...peppar peppar.:D ..... Igår regande det och jag kan tänka mig att det ättar luften lite jag kan känna själv att det är lättare att andas ute nu! Min häst började hosta häromdagen inte visat ngt vid den kraftiga pollenperidoen?:?:confused: :crazy:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 422
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Skulle vilja ha råd ang min dammkänsliga häst. Idag står han på torv i boxen som jag blöter när jag lägger in nytt, har utevistelse...
Svar
19
· Visningar
3 089
Senast: Korven
·
Hästvård Mitt sto var i somras på betäckning. Där fick hon en lättare förkylning med hosta, snor och lite feber ett par dagar. Kollad av vet som...
Svar
0
· Visningar
924
Senast: Novalisa
·
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 588
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp