hosta på sommaren!!

C

Cindybell

Cindy ( shettis) har haft hosta vintertid, men när vi blötte höet gick det bort men nu har hon börjat hosta igen, nu på sommaren!
Hon började helt plötsligt i förrgår!
Hon går ute dygnet runt och får hö i hagen (Min häst är fånghäst)
Höet är inte synligt dammigt , ser frächt ut med. När hon travar rosslar hon lite.. Ska ringa vetrinären på måndag om det inte blir bättre.

Sv: hosta på sommaren!!

Om din shettis har har diagnosticerad bronkit så är det inte så kontsigt att hon reagerar på höet. Även om höet ser fint ut kan vissa partier av det innehålla mögelsporer som ger upphov till en allergisk reaktion.

Det bästa du kan göra är att byta hö, men om det inte fungerar så blöt det iallafall. På så vis binds sporerna till fodret och hamnar i magen istället för i luftvägarna.

Shettisen kan också ha utvecklat en pollenallerig också eller tom åkt på en infektion.

Dags för veterinär!

Sv: hosta på sommaren!!

nej det har hon inte! :/ Vetrinären var här förra veckan och vaccinerade henne. Vi pratade om det då med hennes hosta och lyssnade på andningen och sånt ,men allt var bra! :confused: Men ska ringa imån!

Liknande trådar

Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 973
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 769
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Vår C-ponny fick fång i början på mars, har stått på box till slutet på april och därefter i en sjukhage på ca 12x12. Nu efter sista...
Svar
3
· Visningar
1 512
Senast: MayGrace
·
Hästvård Tänkte bara spåna om någon här har några idéer. Min häst hostar aldrig på hösten/vintern när han står inne på box på halm och äter hö...
Svar
12
· Visningar
2 110
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka