Höst handla

G

Gaalopp

Hej!
Någon som har handlat in för hösten ännu? Har tänkt att göra det snart. Mineraler, vitlök, B-vitaminer och ja, jag vet inte allt som behövs.

Men en sak är säker, att ha häst är dyrt!

Sv: Höst handla

ja pratade med bonden igår sö ensilage e alla fall fixat. kraftfoder köper jag efter hand. men de e lååångt kvar på betessäsong ju! alla fall för mina hästar!!!

Hej!
Någon som har handlat in för hösten ännu? Har tänkt att göra det snart. Mineraler, vitlök, B-vitaminer och ja, jag vet inte allt som behövs.

Men en sak är säker, att ha häst är dyrt!

japp, det är det. verkar som att höpriserna sticker upp efter det eviga regnandet också. Jag har faktiskt kvar lite vitaminer o mineraler gudskelov för jag tänkte ta ut tandläkarn o det skulle visst gå på tre lax.:o

Mineraler o vitaminer köper jag inte in förän jag vet vad jag behöver, mao efter vad grovfoderanalysen visar

Höet har äntligen kommit in på höloftet! :bow: ...

Men iallafall vad som skall köpas in: Host ört (minns inte vad den heter just nu, iallafall den är för hästar som lätt får hosta), vitlök i STOR påse :rofl: , flytande b-vitamin, muslie (hur stavas det xD? ) eftersom det är slut, skall köpa hem så det räcker till lite över januari...
Sedan var det nog inget, utom ett nytt träns och nya stryckkappor :(

Inte lite dyrt med hästar :rofl: Men det är så värt det ;)

Mvh
Eran Emma

Oj oj oj, täcke var det med ja! Jag får nog passa på att sälja lite för att få in pengar ...

japp.. fick 30% på hööks nu så jag passade på att beställa ur h/v katalogen.

allt annat kommer löpande. måste bara kolla om höbonden fick in nåt hö i år annars lär jag ha en del att gö där med.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 134
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 332
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar