Höst 2011 priser kraftfoder

Smulan75

Trådstartare
Vad tror ni om att göra en updaterad lista på priser på kraftfoder? Jag sitter och räknar på min hösilageanalys och funderar på vad jag ska välja för kraftfoder för att få upp proteinmängden.

Fodernamn:
Pris:
Stad:
Kg:

(antar att vi inte kan nämna butik?)
Extra tacksam om någon snabbt har priser på Kraft muskle och Kraft pluss protein :)

Sv: Höst 2011 priser kraftfoder

Tackar, jag sökte på kraft och pris och hittade bara trådar från 2009 :)

Sök på google "krafft + pris" istället så lär du hitta priser hos återförsäljare.

Jag är lite "allergisk" mot färdigt kraftfoder och brukar alltid lösa mina ev. foderstatsproblem med en varierande mix av lucern, linfröpellets och vetekli samt några droppar selen :laugh:

Tyvärr har jag inga aktuella priser men det brukar vara linfröpelletsen som är dyrast (ca 15 kr/kg) och vetekli billigast (4-5 kr/kg beroende på vilket märke). Selen köper jag Granngårdens Basic, ca 100 kr/L, innehåller 0,1 mg Se per ml

Liknande trådar

Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 785
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 016
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Har en dressyrhäst som upprepade gånger har haft problem med inflamation i en led och självklart vill jag göra allt för att förebygga...
2
Svar
23
· Visningar
2 389
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Hade hästen till tandläkare härom veckan och hon kunde konstatera att hästen i fråga saknar två tänder på ena sidan samt att hans övriga...
Svar
9
· Visningar
3 988
Senast: Mustang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?