Hösilage?

Sv: Hösilage?

Hej Diana!

Mina två första kaniner var uppvuxna på ensilage när jag fick dem, 1,5 år. Och det ensilaget var starkt, då jag haft det till hästarna en period under vintern. Ivory tålde de inte men tydligen kaninerna... :confused:
Men hos mej har kaninerna fått hö o hösilage, silaget bara under minusgradstiden som "extra styrka" mot kylan. De funkar bra, men de kanske är "härdade" sen de var små. Vad vet ja... :D

///Malo

Hejsan. :D

Okej, jo det kanske är så. Molly tjuvåt nämligen lite när hon hängde med te stallet så jag tänkte att de kanske kunde gå att ge dom det, det skulle ju vara väldigt smidigt om både hästen och kaninen åt samma slags hö. :P

//Diana

Jag ger mina kaniner ensilage och dom mår jättebra utav det! Tänk bara på att vänja in försiktigt.:)

Jag använder hösilage till hästar, kaniner och gerbiler. Det är ekologiskt odlat och ordentligt förtorkat, så det är nästan torrt och inte så kraftigt. Har funkat väldigt bra åt allihop. :)

Liknande trådar

Däggdjur Hej. Två renrasiga ej besläktade Hermeliner fick en kull i dagarna med 3 dödfödda och missbildade ungar. Det var hennes första kull och...
Svar
4
· Visningar
660
Senast: Lyan
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: hastflicka
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
814
Senast: matson
·
Foder & Strö Nån som kan hjälpa mig, har ett hösilage med väldigt högt manganvärde (se bild). Hur ska jag balansera det med koppar o zink? Alltså...
Svar
1
· Visningar
346
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Inkar