Wacero

Trådstartare
Jag känner mej lite konfunderad om vad som gäller för hösilage rullar. Ser att rullarna både står upp och ligger ute på åkrarna. Tar hösilaget skada,beroende på hur rullen ligger/står? Bra att veta när mman köper..;)

Sv: Hösilage

Jag känner mej lite konfunderad om vad som gäller för hösilage rullar. Ser att rullarna både står upp och ligger ute på åkrarna. Tar hösilaget skada,beroende på hur rullen ligger/står? Bra att veta när mman köper..;)
De ska stå upp för att minska risken för att vatten ska sippra in i balarna bland annat.

Plus att plasten är mycket tjockare, fler lager på de flata sidorna. Så det gör att risken för att den går sönder under lagringen är mycket mindre.
Så köp inte rundbalar som "ligger" ner på de runda sidorna.

Tack för svaren!! Man kan ju bli tokig när man jagar foder som inte är dåligt... ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
437
Senast: Elo
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 936
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
535
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama