aglaonema

Trådstartare
Jag undrar om ett hösilage som innehåller 211 g/kg ts socker passar till en fånghäst, är det för högt? Mängden råprotein är 8,4 %/ts, är det dåligt?

Sv: hösilage

Jag undrar om ett hösilage som innehåller 211 g/kg ts socker passar till en fånghäst, är det för högt? Mängden råprotein är 8,4 %/ts, är det dåligt?

211 g/kg ts är 21,1% och är på tok för högt!!!

Ett grovfoder till en insulinresistent häst bör inte innehålla mer än högst 8% socker.

Du kan inte ge detta till din häst även om du blötlägger det. Du får försöka hitta ett annat grovfoder annars riskerar du att din häst får fång igen.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
553
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 085
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv