Hösilage-lukt

Veronika

Trådstartare
Har fått hem hösilage o de 2 första balarna jag öppnade luktade supergott. Idag fick jag tag i 2 balar som inte alls luktade så gott, men dom luktade inte äckligt heller utan mest ingenting typ bara torkat gräs, inte som hö heller.. Alltså luktade inte så syrligt gott som dom första men såg inte konstiga ut på nåt sätt.. Dålig på att förklara :o Tror ni att dessa går att använda eller ska jag kassera dom för säkerhets skull?

Sv: Hösilage-lukt

ne inte kassera, bara titta lite extra noga, inge dam o jord!! men du märker om hösilaget e dåligt, på lukten, de luktar INTE gott, de kanske bara e så att de e högre torrsubstans i detta du fått tag i denna gången.
men kolla noga de e nog de bästa du kan göra.
lukt ska vara riktigt äklig om den ska va dålig

Sv: Hösilage-lukt

Jag tycker att de gånger jag öppnat balar som inte varit ok, har de nästan luktat lite kanel... :crazy: ...då har jag alltså hittat pyttelitet hål på plasten och lite mögel på balen. Jag slänger alltid sådana balar (brukar väl hitta 1-2 sådana på hela vintern) Kan tillägga att det är småbalar på 30-35kg. Det där med att jag tycker de luktar kanel tycker jag själv verkar lite konstigt, men men :o

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
898
Senast: Jeps
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 478
Senast: Hazel
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 692
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 428

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka