Horseware täcke

cactuspower

Trådstartare
Jag har tänkt köpa ett Horseware Amigo med 150 g foder, för jag vill ha ett lite tunnare thermotäcke att ha i "mellansäsongen" och Strömsbergs har ju fortfarande 10-15% rabatt på sina täcken så det blir ju troligen därifrån jag kommer köpa det, sedan ligger det inom skapligt område från mig så jag kommer troligen åka dit och titta på täcket.

Men jag är i behov av ett ofodrat regntäcke också. Men hur stor skillnad är det egentligen på Rhino och Amigo? Är Rhinot värt alla extra pengar i jämförelse med ett Amigo och varför i så fall?


Undrar även hur täckena är i storlekarna.
Mitt halvblod är av kraftigare modell och framför allt bredare över bogen, hon har överlag 145 på täckena men det händer att något täcke är lite för litet för henne (t.ex. Börjes thermo är för litet för henne, är för tight i bogen..)

Vilken storlek på Amigo ska jag ta? Hur är de i storlek? Vältilltagna eller finns det risk att de sitter tight?

Vilken storlek på Rhino (Wug) ?

Och på Horseware Cotton Cooler, tror ni hon behöver ha?

Har visserligen haft ett gammalt Rhino Wug på henne och vill minnas att det var stl. 145 på det, satt som ett smäck! :bump:
 
Sv: Horseware täcke

Hej
Jag är ett horseware fan:bow:
Har både amigo och rhino wug täckena på min häst det är dom enda jag använder på henne.

Rhino wug är ju bra för det är ju halvhals på dom.
Men jag är ett amigo fan :love: , dom ligger helt super :)

Amigo täckena älskar jag, om man inte är ute efter och ha halvhals så tycker jag att amigotäckena är precis lika bra som rhino. Rhino har ju lite starkare yttertyg men amigo har oxå väldigt starkt yttertyg mina har verkligen hållt, amigo ligger ännu bättre än vad rhino wug täckena gör på min häst, hon är lite svår.
Hon har en mellanstorlek, i vanliga täcken kan hon ha en del 145 täcken och på en del skulle hon behöva 150 men horseware är STORA i storlekarna.

I amigo har hon 6.6 alltså 145 och i rhino wug är det lite gränsfall på 6,6 145 ska prova en 6,9 150 nu får se om det passar men rhino wug passar inte lika bra på min häst, men det är halvhalsen jag tycker är bra så vi får se :confused: .
Men i amigo täckena så sitter det perfekt i 145 och det är mkt space över, tycker om när det går ner långt på sidorna och det gör amigo täckena verkligen, mer än vad rhino gör...

Mvh Andrea
 
Sv: Horseware täcke

Okej, har du någon bild på din häst så man ser hur den är byggd ungefär?

Min häst är som sagt hbl ca 164 i mkh, men bred över bogen.
Undrar om ett Amigo 145 funkar eller om det blir för litet? Har hört att de är lite små i storlekarna? Men det är ju bra om de har halvstorlekar för då kan man ju köpa ett 150 i så fall och hoppas det funkar! :)
 
Sv: Horseware täcke

Har ingen bra bild inlagd i datan har bara det som visas under mitt namn. Men kan lägga in den så den syns i större format. Men vet inte hur man gör är ny här, lägger man bara in den här eller??????:confused:

Min är 165 cm mkh men inte så bred över bogen och amigos 6,6 145 ligger kanon, så du kanske behöver 6,9 alltså 150 till din.

Men dom är stora i storlekarna inget 145 cm täcke har någonsin varit så rymligt på henne.:D

Mvh Andrea
 
Sv: Horseware täcke

har inget amigo täcke, men rhino tkr jag är super! mina rhinotäcken har hållit minst lika bra som rambo. annars har nog rambo kraftigare yttertyg tror jag.
cotton cooler tkr jag är normala i stl, min häst har 145 på det som i alla andra täcken. mkt bra täcke! :)
 
Sv: Horseware täcke

Hihi, vad alla säger olika ang. storleken. :D Några tycker täckena är små i storleken, vissa säger stora. Nåväl, jag får väll helt enkelt ta och jämföra och försöka kolla i buiken. Personalen borde ju veta också. :)
 
Sv: Horseware täcke

Det låter ju bra. :)
Jag får se vad det blir, men jag tycker i alla fall Cotton Cooler ser himla fina ut. En ridlärare har ett sådant. Jag tycker det är lite för fint som "hemmatäcke" nästan :p så jag tänkte i så fall ha det mest vid träning och så ska jag väll försöka pallra mig ut på lite lokal tävlingar till våren, jag har köpt & har sedan tidigare:

-Vita helskodda Victor Hugo ridbyxor
-Marinblå Victor Hugo dressage kavaj
-Vit Jaconskjorta med krage + att jag har en vit plastrong
-Charles Owen Showhat marinblå hjälm
-Svarta Blundstone Jodphurs
-Beige tunn vattentätt Kyra K Etiquette jacka med andasmaterial
-Bates Maestro svart dressyrsadel
-Vitt Mias schabrak med klubbens logo
-Vitt Hansbo schabrak med blått gul kantband och vitt pp
(Vill eg. ha Mia´s eller Equiline med guldpp :p )

Tänkte köpa ett marinblått tävlingstäcke (funderar på Cotton Cooler som detta alltså), matchande transportskydd, vita dressyrskydd, boots, svart lädergrimma att ha i transporten till hästen, ska givetvis köpa ett svart träns också :p

Till mig själv har jag tänkt köpa några shortchaps eller stövelskaft (funderar ev. på jacsons, de duger åt mig tsv. i af ;) ) och så vill jag ha en beige kyra keps och ett dressyrspö (ev. kyra) också. Vill ju egentligen ha stövlar men funderar på att köpa ett par till hösten sedan i stället efter sommarjobbet (fyller 18 i aug. också ;) )

Låter det okej ?? :D


haha, jag älskar o matcha hästen men annars är ja inte så jäkla noga i vardagen (skolan osv, där är jag typ hel o ren haha :p) ;) skulle typ aldrig köpa en jacka för tusen spänn men kan acceptera kostnaden av att lägga ut en tusenlapp på ett täcke till hästen osv. :p
 
Sv: Horseware täcke

:banana: :banana: :banana:

Kom på att jag har 400 spänn på kortet också och så håller jag på och ska sälja min säkerhetsväst också, får runt 400 spänn för den också. :D ;) Detta bådar ju gott! :D ;)
 
Sv: Horseware täcke

Jag köpte Horseware Rhino Original (dvs det grönrutiga) till min breda häst och det sitter kanon. Hon i affären sa att den modellen nog passade bättre än den med halvhals på en häst med kraftig hals (som min har) men min är ju även bred över bogen. Täcket sitter kanon och är stl. 145.
Hon har 145 på andra täcken med, men t.ex. Hööks Horsepower är smått åt henne, de är små i storlekarna.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
2 246
Senast: blayenka
·
Utrustning När jag köpte min häst hade han väldigt lite hull och muskler. Då fick han ett nytt täcke från horseware, amigo 0g med disc front i...
Svar
12
· Visningar
1 465
Senast: Sixten
·
Utrustning Letar 0g-50g regntäcke till ett kraftigt halvblod med hög manke, något låg halsansättning och mycket bog. Hon funkar inte i Amigo Hero...
Svar
6
· Visningar
1 240
Senast: Jeps
·
Utrustning Tänkte handla vintertäcke om jag hittar någon bra rabatt under Black Friday, men funderar lite mellan två tjocklekar och två storlekar...
2
Svar
29
· Visningar
2 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Hovbensfraktur
  • Lösa benbitar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp