Horseware/Horsewear

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 2 775
N

Notorius

Är Horseware och Horsewear samma sak?
Horseware kommer väl från Irland och Horsewear säljer väl Exklusiv?
Samma märke med olika stavning eller två helt skilda?
Har hört olika, så jag frågar er.

Sv: Horseware/Horsewear

Horseware är de som tillverkar rambo, rhino och amigo. Det är irlänska täcken. Exklusiv horsewear är ett namn, och de kommer från sverige.
de har inget med varandra att göra, förutom att båda gör hästtäcken.

Exklusive horsewear
Horseware Ireland

Senast ändrad av en moderator:

Näe du, det heter HORSEWARE. Kolla på hemsidan du länkar till så ser du själv. På alla mina täcken så står det HORSEWARE Ireland. Inte HorseWEAR. :p

Så Horseware är det lite finare märket medans Horse Wear är lite copycats sådär?

njae, tror inte att exklusiv kopierar horsewares täcken, utan har nog bara tagit med ordet "horsewear" för att förtydliga att de håller på med hästtäcken..

Rambo har ju funnits länge och har framförallt blivit kända för sina utetäcken som har superpassform och håller tätt länge.
Exklusiv verkar ju mest satsa på fleece- och ylletäcken (iaf om man tittar på hemsidan)
Men horseware är betydligt dyrare än exklusive, även om de inte verkar rikta in sig på riktigt samma saker.

(fånigt namn de har valt igentligen, sen när gick exklusivitet ihop med låga priser? :p )

Okej, tror jag blev liiite klokare ;)

hehe, det ska vara ett flashigt namn vetduväl ;)

Haha, känner du dig inte sugen på ett schabrak av bävernylon, såå läckra ;)

*lånar knapp* De har faktiskt riktigt trevliga ylletäcken och även fleecetäckena är helt OK. Inget man använder på tävling kanske men de passar mkt bra till vardags och ligger helt klart bra i pris, ffa ylletäckena.

Håller däremot helt med om att en hel del av grejorna inte är direkt tilltalande..... Vissa färger på täckena får det att skära i kroppen och som tidigare nämnts- schabraken!! Oavsett om de är i bävernylon eller ej så sär de ju otroligt fula, alla modeller och färger....

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 210
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
405
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
427
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
641
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka