HorsePrime

MoonFlight

Trådstartare
Hej...
Jag hade tänkt skaffa HorsePrime till min häst och undrar om det är någon som använt det. Är det bra?
 
Tyckte det var väldigt dyrt. Fick lite info om det för nån vecka sedan. Med ett Ts på 42 o priset låg på ca 3kr/kg. det innebär att man måste ge många kg mer än vanligt hö. För mig som har många hästar skulle det inte vara ekonomiskt genomförbart.
 
Jag kommer få betala 2 kr/kg inkl hemkörning.
Eftersom jag varken har bil med krok eller transport så tjänar jag ju på det... det ligger på ts: 59 Smb Prot: 56 och MJ: 5.9 detta är på per kg foder.

Hur mycket borde jag ge mitt vbl sto, 160 cm, ca 500 kg, 4 år... går inte så mycket bara lätt arbete.

Ska sätta mig och kolla igenom och göra foderstat men jag skulle gärna vilja ha tips.

Det foder jag ger annars är:
Havre, kornkross, betfor, kli, fibergi (lätt arb), olja... typ...
 
Hur ser nuvarande foderstat ut, i kg?

Du bör ge mellan 9 och 10 kg av fodret, för att din häst ska få tillräckligt med strå.

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 038
Senast: co-SMAD4
·
Foder & Strö Hej! Jag har köpt två besättningar foder i småbal och tagit analys på båda. Vad har ni för tankar om detta foder? Uppskattar alla...
Svar
6
· Visningar
392
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
395
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 294
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Hundförarjacka
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Provridning
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

Tillbaka
Upp