Horsemanchip!

Sv: Horsemanchip!

Prolemet med ditt synsätt o valda inriktning är att man tror att man kan utgå från sakta o sen öka energin.
det funkar inte så.
Jag har inte pratat om tempon över huvud taget i den här tråden. Nu blandar du allt ihop. Dessutom rider jag ju inte efter någon enda inriktning utan det är två som är mixade. Jag är nog mitt emellan kan man säga. Jag förstår att du syftar på AR, men jag tränar inte alls strikt AR. Det är lika mycket vanlig dressyr som AR i min ridning. (och där trivs både jag och hästen)
Hästen måste få ha egen bjudning o det är skitsvårt att inte ta för mkt så hästen tappar energin- viljan o bakbenen
Även om hon ser ut att hänga i hästen så tar den inte illa vid sig- fortsätter.
Den kommer att bli lugnare med åren.
Ja det var ju det jag skrev. Den har blivit bättre och blir troligtvis ännu bättre om något år.

Du glömde kriterierna uttryck o kraft. Det tar tid att utbilda en häst till målet.
Hur gammal är den?
Hur gammal är vilken?? Kriterierna jag skrev var inte någon utförlig beskrivning utan en övergripande.
jag är hundra på att adelinde kommer dit.
Tror jag också.
Skulle hon på en gång vilja rida utan det där trycket får man heller inte samma aktivitet. En balansgång tills....
När hon kan behålla trycket men med mera lätthet, då är hon där.

Senast ändrad:

*kl*
Apropå detta med att sälja eller inte...

I veckan Ridsport är det en artikel om Jennie Larsson (som jobbat på Lövsta och nu startat eget). Hon uttryckte det så här angående att sälja hästar: "Allt måste vara till salu om man är som vanliga människor".

Om man anser att dressyr är ren lydnad- ja då kan man rida på vilket ök som helst. Ju större energi o mekanik- ju svårare att få till övergångarna- större skillnad blir det oxå= högre poäng OM man lyckas.
:bow::bow::bow: så rätt du har;)

Liknande trådar

Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
14 877
Senast: Inte_Ung
·
Hästhantering Från galoppsporten - men väldigt relevant även för ryttare inom övriga discipliner! Hur små hjälper som behövs för att inverka. "For...
Svar
1
· Visningar
781
Relationer Jag läste denna sida. Och det som Dan Bacon säger är precis det som jag har hört hundratals gånger om här på buke. Mer eller mindre...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
9 230
Senast: Gimlan
·
Tjatter Det kanske bara är jag som tycker att det är underhållande med shuffle-challenges. När jag hade en blogg brukade jag göra dem nu och då...
2
Svar
39
· Visningar
4 133
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar