HorseHage.....

Y

Yoshi

Hej

Någon som har erfarenhet av HorseHage är mkt nyfiken!

Hoppas på svar

Fatima

Sv: HorseHage.....

Ja, jag har erfarenhet av Horsehage :p

Vad vill du veta? Lättare att ge ett vettigt svar om du ställer en mer konkret fråga...

Var det bra, vad hade du mer är det? Gillade hästen det?

HH är som vilket annat ensilage som helst, med samma ts. De flesta hästar tycker om ensilerat foder. Dyrt vatten är det, om du frågar mig.

Det är som vilket hösilage som helst, hästarna gillade det o det var praktiskt då det var packat i 25kg påsar, dock onödigt dyrt, betalade över 3kr/kg. Köper hellre storbal för det blir billigare men jag har ju många hästar oxå

Vi har 170 kg´s fyrkantsbalar till våra två hästar. Tidigare har jag haft det till en häst (storätare).

De är lätta att hantera (säckakärra, vanligt bilsläp), bra att portionera ut. I vårt fall från seriös producent så materialet håller bra kvalité. Till ett pris av 1,90 kr/kg.

Enligt mig mycket mer prisvärt än HH, som dessutom kommer utan analys (garantianalysen ger ju inte mycket). Dessutom är det ju relativt låg ts i HH, vilket gör att man betalar dyra pengar för vatten...

Funderingarna med HH är att min häst ska få lite extra än dem andra för jag anser att han behöver det, hade jag haft eget stall så hade jag inte funderat på det.

Tanken är att han ska få det vid det målet som dem får inne tillsammans med sitt vanliga em hö.

Någon som vet var jag kan få tag på det, hörde av någon att det var svårt att få tag på nu?????

Var det bra, vad hade du mer är det? Gillade hästen det?

Ja, det var bra. Dock ville inte hästen äta så mkt, men det berodde på att vi var på resa - han gillar det i vanliga fall.
Skulle aldrig välja att fodra med det hemma, är för dyrt.
Men för resor är ju balarna lagom stora för en häst, har man större hinner det ju bli dåligt...

lånar knapp.
En kompis har horsehage till sina hästar hon har kontrakt i år och då ger hon 2,35+moms. Annars kostar det 3:-+moms utan kontrakt.

2,35 är väl inte mycket dyrare än andra småbalar hösilage, eller?
Hon är för övrigt mycket nöjd med kvaliteten i dessa "påsar"

Spinner vidare på tråden..
Någon som vet om det är lika stor risk för botulism med Horsehage som med vanligt ensilage?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
653
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Jag behöver tillsätta mangan, koppar och zink till min Foderstat. Vet ni någon mineralblandning som innehåller hög andel av dessa...
2
Svar
32
· Visningar
1 071
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V