Horse Powder

I

Ingrid och Lukas

Hej,

Någon som provat Horse Powder?

http://www.olofsdotter.nu/horse powder/hp.htm

Till våra hundar har vi använt Dog Powder i många år och är super nöjda. Kan göra under för pälsen men även för mycket mycket annat. I Cockervärlden är det som att svära i kyrkan att inte gilla Dog Powder och det ÄR verkligen bra!!!

Nu undrar jag ju om detsamma gäller Horse Powder?

~Ingrid

Sv: Horse Powder

Bättre sent än aldrig, jag har användt HP sen 1996 och kan varmt rekommendera den till dina hästar.

Boj skrev:
Bättre sent än aldrig, jag har användt HP sen 1996 och kan varmt rekommendera den till dina hästar.

Spännande, vad har du märkt för förbättringar? Mot vad gav du det? Jag har ju gett alla våra hundar Dog Powder och fått superpälsar och i övrigt väldigt friska hundar.

~Ingrid

Blankare päls, piggare hästar dock mycket medgörliga. Jag vet hästar som varit på snudden till hysteriska, som faktiskt lugnat sig till en mera balanserad nivå. Detta sägs vara det magnesium som finns i fodertillskottet, jag har inte för avsikt att byta mot något annat om det inte krävs.

Jag har dessutom en häst med eksem, och upplever att han får lindring för det genom HP.

Senast ändrad:

Boj skrev:
Blankare päls, piggare hästar dock mycket medgörliga. Jag vet hästar som varit på snudden till hysteriska, som faktiskt lugnat sig till en mera balanserad nivå. Detta sägs vara det magnesium som finns i fodertillskottet, jag har inte för avsikt att byta mot något annat om det inte krävs.

Jag har dessutom en häst med eksem, och upplever att han får lindring för det genom HP.

Spännande, som med hundar alltså!!!

~Ingrid

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 201
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 326
Hundhälsa Då hundarnas vanliga foder gått upp hiskeligt i pris så ser jag mig om efter ett alternativ. Mina önskemål är: - svenska råvaror om...
2
Svar
20
· Visningar
2 697
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar