Hormonerna eller?

CosmicQueen

Trådstartare
Min pålla har nu 1 månad kvar till beräknad fölning och hon har varit väldigt lugn och cool hela dräktigheten.
Men nu senaste veckorna har hon blivit helsprallig mellan varven.
Sett henne galoppera och bocka i hagen utan anledning flera ggr, dom andra hästarna har bara stått o tittat... :angel: :angel:
Så idag då jag skulle ut o gå med henne var hon helsprallig. Var en shettis i en hage hon blåste upp sig för, trippade fnös och snurrade. Sedan var hon väldigt energisk hela promenaden..
Brukar dom bli såhär på slutet eller? Är det hormonerna?
Kanske ligger det en liten hingst där inne :confused:

Har ingen aning om orsakerna men kan bara instämma i symtomen när det gäller min pålla! hon har inte heller rört sig nämnvärt mkt i hagen senaste tiden men nu kan hon springa runt mest av alla, är knappt jag kan hålla henne ibland då vi är ute och går..superpigg helt plötsligt! Kommer även farandes i full fart när jag ska ta in henne och då är hon i vanliga fall i princip omöjlig att fånga i hagen innan de andra gått in..Sen har jag iofs en hingstteori på henne med och har haft det sen tidigt i dräktigheten även om jag fortf hoppas innerligt att jag har fel och det blir ett sto! :) Hur är det med ditt sto anars då, allt bra? Om mornarna är juvret rätt tungt på min pålla men då hon varit ute och rört på sig under dagen så går det ner till normalt igen, tror hon släppt slemproppen..och annars är hon i topptrim på alla sätt! Äter verkligen som en häst och har mage stor som jag vet inte vad..precis som det ska vara mao..bara tre veckor kvar nu ju!!! :bump:

//jo7 :bump:

Sådär är ju mitt sto osså.
Svårfångad annars, inte alltid, men behövs lock o plock.
Nu kommer hon alltid såfort någon kommer till grinden, ibland i full galopp. Verkligen inte likt henne. :D ;)
Jag hoppas osså att det är ett sto där inne, men man börjar ju att undra. ;)
Bara bra med mitt sto. Börjar bli stor nu, men det verkar ju inte bekomma henne så mkt för tillfället. Fast det märks att hon har det tungt.
Inget juver ännu, har varit större till o från, men nu har det varit litet länge. Bäckenbanden har börjat släppa på min sedan ett bra tag tbx.

Vad kul att våra ska ha ungefär samtidigt. Tror det är många här som väntar fölis i maj. :)
Men det är ju alldeles lagomt att få då tycker jag. Iaf för mig som bor norrut. :)

Det kanske är så att hon är glad över att våren är här! Solen, värmen, ja våryr helt enkelt! :D

Mitt sto har också blivit lite tokig..
Hon har också blivit mycket mer social i hagen, förut fick men lirka med henne om man skulle hämta henne (om det inte var då hon skulle in på kvällen)
I går skulle mamma ut och kika på henne, då trodde hon att hon förvandlats till en hingt och blåste upp sig och travade fint som attan!!
Vet inte om det är hormonerna men det är det kanske??
Hon är inne på sin 346 dag idag!! Hoppas det kommer snart!! :banana:

En del ston kan luras med att bli så här. Vakar man på ett sto så kan dom bli superpigga ute för att man skall tänka att det inte blir nu, och lämna dom ifred. Sedan när man kommer ut på morgonen så har dom fölat.

Vore jag dig så skulle jag kolla henne extra noga nu eftersom att hon är på dygn 346. Borde komma snart.

Hahaha.. du kan ju tänka dig mitt f.d hbl-sto med 1 månad kvar till fölning som försökte betäcka ett brunstigt kompissto i hagen flera dagar i rad :eek:

Och ingen tänkte på att fota.. 'shit'!

Förresten, hon fick ett hingstföl sen!!! :D
(Har du pendlat ditt sto?)

Jaaaa, pendla henne.. vi behöver statistik i en viss tråd!!!

Spännande värre! :banana:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 492
Foder & Strö Vår C-ponny fick fång i början på mars, har stått på box till slutet på april och därefter i en sjukhage på ca 12x12. Nu efter sista...
Svar
3
· Visningar
1 511
Senast: MayGrace
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 727
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka