• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Nisse liten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 268
N

Nisse liten

Hejsan alla glada hästmänniskor. :rofl:
Bor i västerbotten och är lite nyfiken på vad ni andra som bor i samma län får betala för erat hö , hösilage och hur stor tillgången är hos er.
Jag betalar strax över 2 kr kilot för torrhö och tillfången är inte så värst stor. Hösilaget vet jag inte ännu.
Ha en fortsatt trevlig dag , mad el utan ridning.

Mvh Nisse

Sv: Höpriser

:angel: Tillgången ska det ju vara....

Har bokat 4,5 ton (min årsförbrukning) hö hos min höbonde, priset 2 kr/kg för analyserat hö, 8,2 Mj och 49 smbpr. Passar bra till både halvblodet och shettisen. Samma pris som förra året.

Bor i Närke, strax väster om Örebro. Har för övrigt ingen koll på vad höt kostar härikring.

/Lizzie

Vi köper rundbalar av vår " granne " för 100 kr stycket..

Läste en artikel i nyaste numret av ridsport. Där var en artikel om att det är brist på grovfoder i Sverige...Kunde inte låta bli att visa artikeln för min sambo då han jobbar inom jordbruket och de pressar bland annat hösilage. Han skrattade bara...De ha 1000 st hösilage balar från 3 år tillbaka. Ingen vill köpa dem, för det finns tillräckligt med hösilage från i år. Både första och andra skörden blev bra. Tycker att Ridsport har generaliserat lite...klart att det varierar från län till län, men det skulle kanske vara intressant för läsare att ta del av fakta från olika län.
(Det är inget fel på dem för jag har köpt in hösilage till våra egna hästar av dessa "gamla" balar, och det har varit hur bra som helst. )

Jag har ingen aning om vad jag betalar för kilopris. Vet inte alls hur mycket balarna väger.

Köper storbal med hösilage och betalar 175:- + moms per bal.

/M

Nu bor vi ju inte riktigt i norr, men dristar mig att svara eftersom jag ser att någon mer från min landsända har gjort det.
2 kr kg analyserat och hemfraktat i 300 kg balar hösilage.

2, 70 kr/kg inkl. frakt! Balar på 15 kg, kanonbra packade, oanalyserat dock. Torrt hö. Bor i Sthlm och köper hö från Uppsalatrakten.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Anläggning Hej! Jag är lite nyfiken på vad ni tycker är rimlig stallhyra för att hyra in sin häst där det ingår följande. Stor box 350x300 i ett...
Svar
15
· Visningar
4 096
Senast: tuaphua
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 579
Senast: moonstruck
·
K
Foder & Strö Hej! Måste fråga er på forumet - läser en del trådar om vad ni betalar för hö/hösilage per kilo. Nu varierar det ju hur många...
2
Svar
38
· Visningar
3 289
Senast: Jaba
·
S
Hästmänniskan Hej. Står just nu i ett relativt litet stall (7 boxar) som är kollektivt, dvs. vi tar hand om in/utsläpp,fodringar, får köpa in...
Svar
8
· Visningar
1 368
Senast: issikka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka