HÖpris!!!

P

Panter

Vad ligger höpriset på?

Vad betalar ni??

Vad får ni för pengarna? Hemkört?analys?fin kvalitet?

:D

Sv: HÖpris!!!

Varierar beroende på vart man bor säkerligen:cool:
Jag betalade 2.50/kg och då ingick transport från Örebro till Sthlm, hjälp att lasta av och fullständig analys. Bra hygienisk kvalitet, och värdena fick jag välja lite själv. Oftast mkt bra värden!

Mitt hösilage är inte analyserat.
Jag köper i rundbal, ca 300 kg, och får det hemkört.
Priset är 200:-/bal.

Immer

vårat hö kostar 20 kr/bal. Balarna väger mellan 10-15 kg kanske.. Så det blir väl runt 1.5 kr kg eller nåt

35 kr/bal, vilket är svindyrt. Men så är det när man står installad :(
Analysen får vi, men i efterhand om vi ber om det. Annars är höet oftast i god kvalite, men ibland händer det att man får hö som är möglit eller av annan dålig kvalite :/

Jag betalar ca 1,50 kr/kg, ej analyserat, man hämtar själv om han inte har vägarna förbi då har det hänt att han lämnat ett par balar

Hö i småbal 1.80:-/kg inkl. hemkörning, analys ingår, årets hö kanonfint!

Förra året fin hygienisk kvalitet men dåligt proteinvärde p g a ren hela sommaren.

Betalar 1 kr/kg

Hämtar själv

Analyserar själv men har tidigare år fått kanonvärden! Detta året va de inte alls lika bra, men de får gå ändå :smirk:

Rätt fin hygiensik kvalisort oxå :) Några balar e ju klart inte så undebara men de e väl nästan självklart att man får lite dåligt oxå :p

Mitt hö har jag betalat 1.25 kr/kg för - i småbal som jag hämtar själv.
Hösilage fodrar jag huvudsakligen med nu och det har jag betalat 350kr för 400 kg i storbal, och dom får jag hemkörda.

Ca. 175 kg/rundbal för 175 kr styck. Jag får de hemkörda och ger alltid "min" bonde lite dricks eftersom han inte vill ha något extra för hemkörningen. Ingen analys, men jag ska skicka själv snarast eftersom jag har en känslig (fång) häst. Var skickar man bäst? Jag har tittat runt lite men tycker att det är svårt att få kläm på exakt hur man skickar och vad det kostar :confused: .

analycen, agrilab och hjortens lab är de jag känner till. Har ingen aning om vad det kostar då det är stallägaren som står för den kostnaden. Vet iaf att analycen brukar vara dyrast, sedan agrilab och billigast har jag för mig att hjortens lab är!

Betalar 250 kr per rundbal med hö. Hämtar själv men det är hos grannen så det är ingen större uppoffring. Analys ingår ej.

Vi tar 1,50 :-/kg för analyserat hö upplagt på egna skullen.
för de hyresgäster som hade möjlighet att hjälpa till vid skörden tar vi 1:-/kg.
tidigare år när vi köpte in utifrån betalade vi 1,75 hemkört och analyserat.
alla priser inkl moms.

brukar få hemkört i hövagnen. ca 150 balar för 1400kr inkl att han kastar upp allt på loftet. inte analyserat men det har jag aldrig brytt mig om.

Jag betalar 2 kr/kg för mitt hö, får det hemkört och analyserat. Kanonvärden både i år och förra året! :D

Jag är bortskämd....det ingår i hyran på 600.-
Min häst får ca 7kg+obegr m halm/dag..
Men det vanligaste hos oss är/har varit 1.-1,50/kg..
Analysen visade..perfekt hö..

Jag betalar 2,20 kr/kg och får det hemkört och uppslängt på loftet. Kvalitéten är lite varierande, jag får skicka in analys själv, höt duger såvida man inte har digivande ston och unghästar.

Jag betalar 1.20/kg. fint timotejhö som är skördat på gården där pållen är inhyrd.

billigt pga att vi alla i stallet hjälps åt att köra in det på skullen.
ej analyserat men verkar väldigt bra då hästarna ser ut att må bra och är fina ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
513
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
378
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 884
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
991

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar