Hoppträning!

N

Nikkiizen

Hej!
Jag ska hoppa nu sista gången innan min tävling
men har helt slut på idéer. Någon som kan hjälpa?
Vi har typ ganska många bommar, 4 stöd och 4
sockerbitar! (med andra ord 8 st block). Snälla
skynda er att hjälpa mig!

Vill ha en övning eller fler man kan göra på samma
hoppträning som gör att ponnyn går fram bra och
verkligen bjuder :D

Sv: Hoppträning!

du kan hoppa en kombination med lite för långt avstånd, då måste både du och ponnyn anstränga er för att länga galoppen. då brukar det automatiskt komma bjudning, eftersom du kniper hårdare med benen.:)

Jag vetnågra ridövningar.. men dom aknske inte passar dig..

* Sätt upp hindrerna så att du hoppar över ett först sedan så blir det en volt så att du automatiskt kommer på nästa. Hindrerna sitter så att dom nästan sitter ihop som en orm :grin:

* Sätt ett hinder i mitten och så kan du hoppa i en åtta. Kort men rolig och ganska jobbigt efter ett tag :angel:

Vad vill du ha ut av just denna hoppning? Behöver du kontrollera lydnad extra, eller behöver ni ha lite självförtroende inför tävlingen, eller kanske träna på att hoppa bana och styra ordentligt?

Fundera på vad just NI behöver en extra genomkörare på innan tävlingen och anpassa träningen för det.

Du kan ta ett hinder och hoppa det som en 8:a det förbättrar svängarna och man måste hålla igång hela tiden för det är blir ju väldigt snäva sväng , det har hjälpt mig och min häst mycket :laugh:

En annan är att du tar 3 hinder på mittlinjen och hoppar i serpentinbågar och då måste du också träna på att byta galopp mellan och det är jätte bra övning :laugh:

den här övningen red jag i går den gå att variera hur mycket som hällst:

.1 --
3/. . .\\4

.2 --
Mellan hinder 1 är det 17 m =4 gallopsprång så även mellan tex 3 och 2 eller 2 och 4.

Hinder 4 är en oxer finns det inte stöd så det räcker kan du ju ha även det som ett räcke. 3 och 4 ska inte stå fullt så snett.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 314
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: animalasia
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka