Hoppträna

M

_Mella_

Hej, jag har startat 2 L:B (avd B) i år, jag har en d-ponny, men tränat högre. Första L:Bn räknas inte eftersom jag ramlade av efter första hindret:angel: Hästen var helt stirrig och vek av åt helt fel håll direkt efter hindret så jag hade inte en chans..Aja, tillbaka till ämnet..Jag har fått en inbjudan att komma på info-möte om Div 1 och Elit. Och i Div är det väl L:B, L:B, L:A? Jag kan ju hoppa L:B banorna, men jag har aldrig hoppat L:A förut..Och sista tävlingen i ponnyallsvenkan div 1 brukar väl vara i sommar? Kan jag träna upp mig och hästen på nästan ett halvår från att hoppa L:B till att hoppa L:A? Det är ju svårt för er att veta kanske, men men..Först och främst ska jag fråga min tränare..Men vad tycker ni? Ska jag provrida för laget eller vänta?

Sv: Hoppträna

Som du skriver så är det ju ett halvår till finalen och på den tiden hinner ni träna. Förhoppningsvis är ni flera så att du inte behöver rida LA om ni inte är redo för det. Gå på mötet till att börja med :idea:

Tänk på att unghäst inte får hoppa i lag om den inte gjort två felfria rundor i aktuell klass också.

Sv: Hoppträna

Han blir 7 år till nyår;) Jag tror nog att jag provrider för laget:)
Tack för svaret:D

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 770
Senast: AbCdE
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 340
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 654
Senast: AlmostEasy
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 336
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka