HoppTävling

C

coolpella

Jag tycker att när man tävlar ponny då tycker att det är många som vill vinna ja det är väl klart men det är många som blir skit sura och ibland på hästen, men som jag då jag blir skit glad om jag kommer runt jag struntar vilken placering jag kommer på.. jag kom runt en nana på lokal och tog mig till min första omhoppning jag vart överlycklig.. aja tänkte bara skriva vad jag tycker..:bump:

Sv: HoppTävling

håller med dig till 100% det viktigaste är ju att man har kul det är ju inte direkt som omd et gätller livet jag tävlar bara för att ajg tycker att det är kul!:)

Ja det viktigaste är att man har kul å att det går bra , sen skit samma vilken placering men klart man vill komma bra men man kan itne bara tänka på dt. Jag blev jättearg på min förra tävlingsponny när hon vägrade så folk kanske tyckte jag överdrev men hon var en butch så jag var tvugnen .Men när hon gjorde rätt och var duktig blev ja jätteglad och berömde mkt , blir man arg o berömmer efter om den gör rätt tycker jag det är okej bara man typ inte plågar hästen / typ skriker över hela tövlingen eller ngt . :D

Jaa du.. om man säger så här... för å bli en vinnare kan man inte vara nöjd med å bli tvåa. Visst man kan va nöjd med en runda men vinner man inte kan det alltid gå bättre...

Hrm, jag tycker att det viktigaste är att man gör sitt bästa och att man klarar sina mål. Och då ska målen vara satta efter hur man vill att prestationen ska vara, INTE vilken placering man hamnar på.

Konkurransen kan man ju aldrig göra något åt. Så på en tävling kan man göra en felfri kanonrunda där allt stämmer, med jättebra tid i omhoppningen, men ändå inte räcka ändå fram...

...och på en annan tävling kan man göra en slarvig och dålig ritt men som kanske blir felfri ändå tack vara en massa tur, eller så får man en massa fel och en dålig tid i omhoppningen eller kanske inte ens går till omhoppning, men så räcker det ändå till en placering!!

Vilken av situationerna ska man vara mest nöjd över?
En kanonritt utan placering eller en dålig ritt med placering?

Självklart bör man ju välja det förstnämnda. Men i alla fall jag kan ha svårt att tänka så just då. Man vill ju så gärna bli placerad, få poäng... klättra uppåt i klasserna, komma framåt!

Jag kan verkligen inte hjälpa att jag blir så fruktansvärt besviken och ledsen när det inte går bra. Och arg. Men bara på mig själv. ALDRIG, aldrig på hästen eller på någon annan. Bara på mig själv.

Att bli arg på hästen/föräldrarna/domaren osv är riktigt dåligt uppförande tycker jag!!

Jag tycker att det är dumt att bli skitsur på hästen om man inte vinner! Jag blev helt överlycklig när jag på sommaren i en ridlägertävling och klarade mig flefritt också i omhoppningen fastän jag inte blev särkilt bra placerad för att jag hade ridit så långsamt.

om man har höga mål man inte kan uppnå så är de ju klart att man blir besviken, men när man blir arg på hästan är man bara barnslig..

Det är inte bara ryttarna som blis sura på sin ponny. Har flera gånger hört ponnymammor som skällt ut sina barn för att de red förlångsamt eller inte vann. En sa att ungen var värdelös. De hade ju köpt en ponny för hundrafemtiotusen så då kunde väl ungen åtminstone vinna... Usch får sådana föräldrar... Vanligare än man tror. Sedan finns det ju odrägliga ungar också som skriker åt både häst och föräldrar. Skulle min unge uppföra sig så så skulle hon inte få tävla mer.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig startat nån dagbokstråd här innan. Men det här är för tungt att bära ensam, och jag vill inte lägga hela tyngden på min...
2
Svar
31
· Visningar
2 132
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 281
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka