Sv: HoppTävling
Hrm, jag tycker att det viktigaste är att man gör sitt bästa och att man klarar sina mål. Och då ska målen vara satta efter hur man vill att prestationen ska vara, INTE vilken placering man hamnar på.
Konkurransen kan man ju aldrig göra något åt. Så på en tävling kan man göra en felfri kanonrunda där allt stämmer, med jättebra tid i omhoppningen, men ändå inte räcka ändå fram...
...och på en annan tävling kan man göra en slarvig och dålig ritt men som kanske blir felfri ändå tack vara en massa tur, eller så får man en massa fel och en dålig tid i omhoppningen eller kanske inte ens går till omhoppning, men så räcker det ändå till en placering!!
Vilken av situationerna ska man vara mest nöjd över?
En kanonritt utan placering eller en dålig ritt med placering?
Självklart bör man ju välja det förstnämnda. Men i alla fall jag kan ha svårt att tänka så just då. Man vill ju så gärna bli placerad, få poäng... klättra uppåt i klasserna, komma framåt!
Jag kan verkligen inte hjälpa att jag blir så fruktansvärt besviken och ledsen när det inte går bra. Och arg. Men bara på mig själv. ALDRIG, aldrig på hästen eller på någon annan. Bara på mig själv.
Att bli arg på hästen/föräldrarna/domaren osv är riktigt dåligt uppförande tycker jag!!