Hopptävling!!

J

jojjo150

Ska i väg på min och unghästens första hopptävling ihop på söndag huua :crazy: ;) Är så nervös redan! Har bara tävlat ett fåtal gånger innan och det var ett par år sedan...

Så nu behöver jag tips från er! Hur ska jag rida fram? Hur länge innan rider ni fram? Hur ska jag komma ihåg banan? (är jättenervös för att glömma banan) Min häst är ganska pigg, vad händer om jag lägger en volt för att samla upp, får jag fel då? :confused:

Sv: Hopptävling!!

hur du ska rida fram måste du klura ut själv, eftersom det är du som känner hästen bäst.
men rid inte fram för länge, och hoppa inte jättemånga språng. känn efter så att gas och broms funkar samt att du kan svänga åt bägge hållena.

gå banan minst två ggr, och titta om du hinner på några som rider före dej

om du lägger en volt får du 4 fel (volt, vägran, utbrytn. bedöms lika)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 317
Senast: Lady_S
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 410
Senast: Lutten
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Träning När ni är sådana som inte hoppar frivilligt som jag men ändå vill lära min unghäst det. Hade ni då lagt ut annons när tiden är kommen om...
Svar
14
· Visningar
1 710

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka