hopptävling..

K

knasenknas

får man ha pullarnosgrimma när man tävlar hoppning?
får man ha bettskivor när man tävlar hoppning?
vad är det mera man inte får ha när man tävlar hoppning?

Sv: hopptävling..

om du tävlar hoppning på häst är betsling fri, dvs du får ha vad som helst bara det inte skadar hästen

svaren på dina två första frågor är ja

Man får inte ha graman och inspännings tyglar!

martingal med löpande ringar får man ha

och på framridn får man ha inspänningstyglar

Jo, visst martingal får man ha men den räknar inte jag som inspänningstygel. Och sen så menade jag att man inte får ha andra inspänningstyglar när man är inne på banan..

Är hackamore tilllåtet?
Det kan ju skada hästen om det är felsatt el. vid felanvändning.
Eller? :confused:

75 cm tror jag det är.

Man får ha i stort sett det mesta från mikmarbett till stjärnsporrar sålänge du inte skadar hästen, alltså kan hantera utrustningen.

är rätt så säker på att det är 65cm för hoppspö, om de inte ändat de senaste året!

Spö är tillåtet. Max 75 cm långt inklusive 'snärten'. Endast ett spö får användas. Har jag bestämt för mig att det står i TR. :smirk:

Är rätt så säker att det är 75cm för hoppspö :angel:

På framridning och framhoppning är alla hjälptyglar tillåtna. På ponny får gramantyglar inte användas vid framhoppning, men på framridningen är det OK.

Spöet får vara max 75cm (ink. snärt)
Sporrar får max vara 15mm på ponnyhoppn.

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 938
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter hoppningar i helgen så står det nu klart att Edith Strandberg och Clara Clewåker från Värnamobygdens ryttarförening får tävla på...
Svar
0
· Visningar
97
Senast: Gunnar
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 597
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024