hopptävling *frågor*

zilla

Trådstartare
Vi säger att ni startar som nr 45 i första klassen.! När är ni på tävling platsen då ?
När börjar ni förbereda hästen för framridningen?Räknar ni startnr eller ca minuter.?
Hur många språng brukar ni ta innan ?

Sv: hopptävling *frågor*

Hej!! har inte tävlat så mkt men ja räknar ca två minuter för varje start... vet inte om de e realistiskt men ja gör de :D

Framhoppning... hmm... ja hoppar väl inte för mkt för då börjar min häst slarva lite men inte för lite så han inte är igång men sisso där 2 språng på varje hinder... fasst de e väl lite vad som passar ens häst för ja vill känna att hästen hoppar ett fint språng innan ja går in på banan å vinner :angel: :angel: :angel:

strax innan klassen börjar. då hinner man gå banan, titta på några som rider och sen kan man gå och ev vet.besiktiga och sen rida fram.

jag brukar räkna minuter....försöker kolla upp strykningar å sånt, men är gärna ute i lite god tid.....skrittar hellre en stund före start om det går långsammare än jag tänkt mej

jag brukar hoppa fram ett antal språng på det lilla hindret, och sen tar jag fyra språng (2 räcke, 2 oxer) ev blir det nåt mer om allt inte känns 100%

Jag är tidpessimist och så så jag villalltid vara där tidigare än nödvändigt, men du måste ju går banan
så då måste du va där innan klassen startar, om du nu inte vill gå banan "från läktaren"
ca 20 innan det är jag börjar jag sadla å så, sen typ skritta runt lite tiss jag får gå in på framhoppningen. Där brukar jag ta max 4 språng på varje hinder, om det känns bra, så mindre...

jag brukade räkna på ungefär i tid förut, jag startar d-ponny avd B så är ju alltid bland de sista i klassen.
men det är jätteolika beroende på arrangör.
tar de 2 senaste tävlingarna jag var på som exempel

23e: 45 starter innan mig, tävlingen började 9 - jag startade ca 9.55!
8e: 40 starter innan mig, tävlingen började 9 - jag startade strax efter 11.

jag brukar räkna med ca halv 11, eller gjorde det innan den 23e, om det är ungefär så många startande, så jag tyckte jag var i god tid när jag kom till tävlingsplatsen (den 23e) 09.40
ser då att de är inne på de sista d-ponnysarna. jag fick lasta ur fort som sjutton, vet.besikta, min kompis skrittade honom och jag kollade banan snabbt från läktarn, sen satt jag upp travade några steg, galoppade, hoppade fram en gång på räcket och en gång på hindret och sen skulle jag in på banan :S!

så efter det har jag börjat vara på tävlingen innnan det börjar, fast väntar länge med att lasta ur då min häst tröttnar om han får skritta runt för länge.
men vågar alltså inte räkna i tid längre - för det är det värsta som finns att förstöra tävlingsdagen genom att bli så sen och stressad.

Jag räknar 25 ekipage på att ta ut hästen, göra iordning och rida fram.
Är det veterinärbesiktning skulle jag ta ut och göra det när jag har sett några rida.

Antal språng inne på framhoppningen varierar beroende på hur han hoppar, men i regel två på räcket och ett på oxern.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 317
Senast: Lady_S
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 417
Senast: hhere
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 202
Senast: lirco11
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 090
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar