Hopptävla

AmandaB

Trådstartare
hej! Jag och min syster delar på en islandshäst. Hon gillar att tävla henne gångarter medans jag älskar hoppning. Vi är med i svenska islandshästförbundet och vinir klubben. Men jag vill vara medlem i en "hoppklubb"
Vet ni om man kan vara med i en hoppklubb och samtidigt vara med i en "Islandsklubb"

Jätte jätte tacksam för svar

Självklart kan du vara med i en av SvRF ridklubbar samtidigt som du är med i en islandshästförening.
Om du ska tävla din häst inom SvRF behövs licenser både för hästen och för dig, och som regel också ponnymätning för att hästen ska tävla i rätt kategori (islandshäst är ju oftast av ponnystorlek).
Om du är vuxen, tävlar du din häst mot storhästar vilket ju kan vara knepigt i hoppning när man kommer upp lite i höjderna eftersom avstånden blir långa i kombinationerna.
Man kan även som vuxen tävla sin häst/ponny bland ponnyer i avdelning B vilket gör att de får mer rätta avstånd men då behövs forftarande mätintyg för att hamna i rätt kategori.
Pay´n´jump och liknande kan man ju delta i oavsett hästens storlek, då får man ju välja hinderhöjd själv.

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 213
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 265
Senast: Edla
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 826
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka