Hoppstrejk

P

_Pandora_

Var iväg igår och hopptränade på våran ridskola med min arab Pandora. Hon är ganska ung och lite tittig man har alltid gillat att hoppa. Igår däremot var det som hon hade bestämmt sig för att hon inte skulle hoppa. Jag vet inte hur många gånger hon vägrade på varje hinder innan hon tillslut tog sig över och dessutom bockade och sparkade hon som en galning. Jag ska kanske säga att hon är en mycket bestämd dam som vet vad hon vill och förr bockade och sparkade hon mycket i galoppen. Jag dessutom tillägga att hinderna var små och hon hoppat mycket högre och läskigare hinder hemma.

Nu är min fråga till er, vad ska jag göra om hon förtsätter på samma vis igen och vad ska jag göra för att förhindra att detta händer igen?

Sv: Hoppstrejk

Kolla upp henne? Kolla upp utrustningen?
Växer hon?

Gillar hon att hoppa och plötsligt inte ens vill hoppa småhinder så skulle jag börja fundera på vad problemet egentligen är.
Tror inte nån häst börjar bete sej som din 'bara för att'.

Frågar samma som Magnum, kan hästen ha ont? Passar utrustningen? Har du haft hästen länge? Hur gammal är den?

Jag har haft henne i snart 4 år. På sista tiden har vi inte hoppat så mycket tack vare dåligt underlag och en liten sträckning. Vi ska kolla upp utrustningen men jag tror inte att det är det som är problemet :(

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 493
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 974
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 005

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024

Omröstningar