Hoppstövlar utan dragkedja

M

md5krist

Mina nuvarande stövlar (Sarm Hippique) rispar min nya sadel :(. Det är extremt mjukt läder i sadeln och jag har upptäckt att det blivit några små rispor i kåpan efter att jag har hoppat och använt läderridstövlarna. Jag kan inte se något på stövlarna men jag antar att det är dragkedjan som orsakar det.

Ska jag köpa nya vill jag alltså ha ett par utan dragkedja. De ska vara blanka i lädret med uppsvängd utsida, ha elastisk snörning och vara ganska mjuka i skaften. Finns sådana? :smirk:
Jag har tittat lite men inte sett några tyvärr. Har själv ett par gamla av märket "Hawkins" som jag köpte billigt i en udda storlek för länge sedan. Någon som vet om sådana fortfarande säljs eller har förslag på andra märken som stämmer in på ovanstående?

Har för mig att Segrio Grasso finns m snörning o utan dragkedja, inte helt 100 men.

Sv: Hoppstövlar utan dragkedja

Ok. Tack, då ska jag se om jag hittar något ställe som säljer sådana.

Hade samma problem med mina Dyon chaps, då blev sadeln rejält repat också, såg ut som en kattunge hade klöst på den... :crazy:

Mina ridstövlar verkar dock inte repa sadeln, även om dom har dragkedja. Men den är dolt, kanske har med det att göra? :confused:

Ja, det är verligen trist.

Vad menar du med dold? Det är ju en liten "kant" som ska täcka dragkedjan, men den har "rullat ihop sig" på mina. Är det en sådan du menar?

En duktig skomakare borde kunna sy på en kraftigare kant över dragkedjan, förhoppningsvis kanske det räcker?

Bra idé! Jag är i och för sig tveksam till om det går att få snyggt, så att det inte blir knöligt, men det skadar ju inte att fråga. Jag har ändå mina gamla stövlar inlämnade för en övergång (så att jag ska kunna använda dem så länge), så jag får passa på att fråga när jag hämtar dem.

Japp! På mina så täcker den bra, är rätt så stel och tjock. Men å andra sidan är stövlarna ganska nya.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag rider inte för tillfället men hade tänkt börja spara pengar och leta efter nya ridstövlar tills jag ska börja igen. Jag har ett par...
Svar
1
· Visningar
1 518
Senast: stjarnfrugt
·
Utrustning Suck vilken beslutsångest man har gällande nya stövlar. Nu har mina gamla gått sönder så måste måste bestämma mig:p Var först lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 824
Senast: Långnos
·
V
Utrustning Ska köpa ny ridstövlar :banana: :banana: Vill ha ett par svarta med snörning och mjukt läder. Sarm har jätte fina stövlar men jag...
2
Svar
32
· Visningar
1 912
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka