B

brosen

Hejsan
-Tänkte lägga in ngn bild på mig när jag hoppar, å tänkte att ni ska få komentera om min sitts e bra/dålig :)

32803_1183310088.jpg

14077_1183310060.jpg

32803_1183310088.jpg

Tacksam för svar

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hoppstil?

Nu är ju inte jag någon hoppryttare men det jag kan se som du kanske skulle kunna tänka på är att dina underskänklar åker ganska mycket bakåt.

På den bilden i mitten ser jag inte så mycket,
men på den andra så har jag lite synpunkter.

- Skänklarna. Är aaaaldelles för långt bak.
- Överlivet. Är för långt fram.
Detta bidrar mkt till skäkelns position. Räta upp dig mer.
- Eftergiften skulle kunna vara något mer.

Jag tror att mycket ordnar upp sig när du får en korrekt grundsits.
Lycka till! ;)

På den bilden i mitten ser jag inte så mycket,
men på den andra så har jag lite synpunkter.

- Skänklarna. Är aaaaldelles för långt bak.
- Överlivet. Är för långt fram.
Detta bidrar mkt till skäkelns position. Räta upp dig mer.
- Eftergiften skulle kunna vara något mer.

Jag tror att mycket ordnar upp sig när du får en korrekt grundsits.
Lycka till! ;)

Hej! Du har helt rätt charon, underskänkeln är påtok förlångt bak, och överlivet för långt fram, du måste räta upp dig och ge lite mer eftergift! Annars tycker jag att det ser ganska bra ut :)
Lycka till! :)

Ditt skänkelläge är lite..ja, katastrofalt :angel:.
Skulle en häst stanna skulle du åka av rätt lätt antagligen.
Fram med underskänkeln, vid sadelgjorden! Tänk på det stenhårt när du rider, träna på det, framförallt när du rider mot hinder.
Lägg även ned handen så du känner mankammen hela vägen mot - över - samt efter hindret. Ta ev mantag. Känn att du inte blir för rak i ryggen utan har en mjuk, följsam välvning på ryggen - men det kommer oftast automatiskt när du får fram underskänkeln också.
Är hästen osäker att hoppa?

:D

Räta på dig. Sträck på dig och var stolt. Det är inga 1.50 hinder du rider på så du behöver absolut inte slänga dig fram.
Skänklarna måste fram. Ett tips är. Ta ett par lädersporrremmar och sätt fast dom i sadelgjorden och genom stigbygeln. Då kan du inte dra bak skänkeln sådär mycket. Det ger dig lite känsla om hur du ska ha skänkeln.

Räta på dig. Sträck på dig och var stolt. Det är inga 1.50 hinder du rider på så du behöver absolut inte slänga dig fram.
Skänklarna måste fram. Ett tips är. Ta ett par lädersporrremmar och sätt fast dom i sadelgjorden och genom stigbygeln. Då kan du inte dra bak skänkeln sådär mycket. Det ger dig lite känsla om hur du ska ha skänkeln.

okej, tack så mycket. =) ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
1 210
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka