Hoppsan ... Jag har en vakthund

hastflicka

Trådstartare
:p
Mandy och jag var ute, jag holl pa att spreya arenan, 30 meter bakom huset, med ograsmedel och Miss Mandy lag och vilade uppe vid huset. Nar jag var klar och hade stoppat undan alla grejor i mannen's "work shop" inser jag plotsligt att "gubben" som checkar termit fallorna var har. Han ar "presenterad" for Mandy och han berattade att hon kom springande nar han korde in (jag har electriska grindar sa folk maste ha en kod for att komma in). Hon viftade pa svansen och han klev ut och klappade henne. (jag hade ipoden's oron snackor LANGT intryckta och markte ingenting:grin:)

Han gick up mot dorren for att knacka pa (jag syntes inte fran var han var) for att artigt tala om att han var har. Som han reste handen mot dorren for att knacka pa (har en port klapp) stod plotsligt en Rottweiler och morrade bredvid honom.:devil: Nar han lat handen sjunka och sakta backade darifran var livet plotsligt okay igen. Han gick till termit fallorna som ar runt huset och Mandy gick och la sig for att vanta pa mig vid bakdorren.:cool:

Hon ar sa otroligt kar i alla manniskor att Jag alltid undrat hur hon skulle reagera om nagon okand kom ... och misstankt att hon nog skulle bli jatte glad for sallskap om jag inte ar hemma:angel: Det ser dock ut som om genetic spelar storre roll an jag trodde.

Sv: Hoppsan ... Jag har en vakthund

Min systers schäfer är en väldigt social och vänlig hund. Hon skäller när det kommer folk, men bara ett par skall och när folket är inne hälsar hon glatt på alla. Döm om allas förvåning en dag när pappa var ute med henne på gården. Pappa var en bit bort och längs vägen kommer en "tavelförsäljare" gående. Han är på väg att svänga in på våran gård när schäfern springer fram skällande och stoppar honom. När hon är nöjd med hans avstånd så slutar hon skälla och lägger sig ner. När han försöker ta ett steg in på gården ställer hon sig upp och morrar på honom igen. Han stannar av och hon lägger sig ner igen och är tyst. Pappa går fram och pratar med honom en stund och tackar nej till hans tavlor.. Tavelförsäljaren försöker inte ens envisas som de kan göra, utan vänder från gårdsplanen och går iväg..

Jag tror faktiskt det är enda gången hunden agerat på det sättet, alla andra välkomnar hon glatt:D

Liknande trådar

Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 373
Senast: Disen
·
Övr. Hund Som ett led I var kamp mot radslor mot framlingar (utan hund) var vi igar inne I stan och promenerade runt med godispasen. Allt gick...
Svar
3
· Visningar
1 121
Senast: hastflicka
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 393
Senast: Inglorion
·
Övr. Hund Jag har precis bokat biljetter for mig och min rottis att aka till Sverige i sommar. For att kunna boka hennes biljett maste jag "grava...
Svar
4
· Visningar
801
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Svensk politik nr 3
  • Halvautomatiska vapen?

Hund, Katt, Andra Djur