Hoppsadlar

aldente

Trådstartare
Jag och hästen var igår hos en vän och provade sadlar så vi kan ragga på begagnat marknaden. Hon hade en butet som inte passade min häst tack och lov med tanke på priset :eek: . Nästa sadel var en Prestige den var alldeles för svängd i bommen.
Den sista vi provade var en Albion terräng sadel nästan helt ny den låg jätte bra möjligen i en vidare bomvidd perfekt. Men en albion hoppsadel kanske skulle vara något? Finns det något annat märke som liknar albion?
Hästen är 1/2 fullblod men ganska bred och lite svängd rygg, sadelen jag har nu ligger ann fram och bak men inte på mitten men den är väldigt rak i bommen.

Sv: Hoppsadlar

windsor har bra sadlar, och dom är lite svängda i bommen, men jag har ett kallblod så jag stoppade om sadeln så den skulle passa min häst bättre. tyvärr finns dom bara i allround mot dressyr och dressyr.. :( har själv inte hittat en enda hoppsadel som legat bra på min häst (alla är för långa, han har väldigt kort rygg) och jag har provat minst 45 olika sadlar från säkert 30 olika märken och jag tycker alla bara passar halvblod.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 245
Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
819
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V