Hoppsadel till rak rygg

manhattan_2006

Trådstartare
Behöver tips på bra hoppsadlar med bra stöd som passar en rak rygg. Hur är det med tex Equipe och CWD? Ni som har hästar med rak rygg vad har ni för sadel? Har testat Butet som inte passade.

Sv: Hoppsadel till rak rygg

Jag är stört förtjust i min Forrestier.
Helt underbar sadel, har inget negativt alls att säga om sadeln.

Jag har haft Equipe tidigare och nu en butet som är gjord helt efter honom. Han är rak, har mkt manke, stora bogblad och kort rygg. Trivs själv väldigt bra i båda sadlarna.

Jag har Butet som passar super.

Testade en del sadlar innan Buten och bland annat Crown låg jättebra. Även Kieffer ligger bra på raka ryggar!Zaldi hade jag innan på både ponny och tidigare häst med relativt raka ryggar.

relativt rak o framförallt kort rygg - pessoa amo

har testat Pessoa som inte heller låg bra. men det verkar ju bra om Equipe passar som någon ovan sa eftersom dom ska komma ut nästa vecka så jag får prova lite sadlar.

Jag har en prestige versaille och en pessoa don neco. passar mina jättebra som har liten manke och breda bogblad.

Albion K2 passar mer eller mindre spikrak rygg och har ett ganska djupt säte och stora klossar. Annat förslag är Passier. :)

Min häst har nästan spikrak rygg, och på honom har jag en Pessoa Don Neco.
Trivs jättebra med sadeln, har ingenting negativt alls att säga om den! :)

Jag har en Kjällquisit sadel, Mina hästar har en spikrak rygg och sadeln ligger bra på båda. Det är en hoppsadel jag har. Det är den absolut mjukaste sadeln jag någonsin suttit i, och jag har suttit i många! Syubbensadlarna är de absolut hårdaste sadlar jag suttit i.

Jag skulle nog provat en Equipe...
Linnéan e så snygg o ser mjuk o fin ut. Min drömsadel :D

Ja jag tycker om alla de olika equipen som jag ridit i. Har haft en grand prix, en performance, en oxer & en linnea. Så där kan du säkert hitta nått du & hästen trivs med :)

Liknande trådar

Fordon Jag skulle vilja ha ett annat nackstöd på min bil för det som finns passar inte min rygg. För mig som har ryggproblem skjuter mitt...
Svar
18
· Visningar
838
Senast: Seaside
·
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023