Hoppsadel med stor öppning

Raceface

Trådstartare
Jag försöker hitta en hoppsadel till min nya häst men har svårt att hitta något som passar. Hästen har svängd rygg och en rejält grov manke men är inte så jättebred . Idag har han en Stubben Maestoso dressyrsadel (bomvidd 32) som ligger bra på honom. Vilka hoppsadlar tror ni skulle passa?

Jag försöker hitta en hoppsadel till min nya häst men har svårt att hitta något som passar. Hästen har svängd rygg och en rejält grov manke men är inte så jättebred . Idag har han en Stubben Maestoso dressyrsadel (bomvidd 32) som ligger bra på honom. Vilka hoppsadlar tror ni skulle passa?
Min häst är liknande, med grotesk manke. På henne har jag en stubben dressyrsadel också, och haft stubben siegfried hoppsadel innan som satt bra. Nu har jag en hoppsadel från Rolf Stenberg som sitter jättebra, och även haft crown som suttit bra.

Skriver under på Crown, vissa modeller. Men även Santa Cruz har en del modeller med riktigt bred kanal och generöst mankutrymme. Passier. Wow kan du få så breda du vill.

Tack för tipsen! Vilka Santa Cruz modeller kan tänkas passa? Tycker nya Comfort ser trevlig ut men har inte sett den i verkligheten

Tack för tipsen! Vilka Santa Cruz modeller kan tänkas passa? Tycker nya Comfort ser trevlig ut men har inte sett den i verkligheten
Octavia, malmö, leopold kan vara värda att titta på. På hoppsidan vet jag inte riktigt, men kolla framifrån hur panelerna är utformade, ger en hint om hur rymliga de är.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: Esmeralda
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 777
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 289
Senast: poetin
·
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 475
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka